וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיט בוטיג'ג' עונה למתקפות: "אוהב את בעלי, לא אשמע הטפות מתומכי טראמפ"

אחד המועמדים המובילים בפריימריז הדמוקרטים, ששואף להיות הנשיא ההומו הראשון בארה"ב, השיב לדבריו של מגיש רדיו שמרן ומקורבו של טראמפ, שטען כי ארה"ב אינה מוכנה לבחור בנשיא "שמנשק את בעלו" על הבמה. "לא אקבל הטפות על ערכים משפחתיים ממנו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פיט בוטיג'ג', אחד המועמדים המובילים בפריימריז הדמוקרטים בארצות הברית, הדף אמש (ראשון) את המתקפה שהושמעה נגדו מפי מגיש רדיו שמרן, הנחשב למקורב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בנוגע לנטייתו המינית. בוטיג'ג' אמר בתגובה לדבריו של ראש לימבו כי אינו מקשיב "להטפות מוסר על ערכי משפחה" מהפרשן, שאמר בשבוע שעבר כי אמריקה לא מוכנה לבחור בנשיא הומו.

"ובכן, אני אוהב את בעלי ונאמן לבעלי. על במה אנחנו בדרך כלל נוהגים רק להתחבק. אבל אני אוהב אותו מאוד, ואני לא מתכוון לשמוע הטפות מוסר על ערכים משפחתיים מראש לימבו", אמר בוטיג'ג' בריאיון לרשת CNN.

לימבו, שדרן ותיק שאף זכה מטראמפ למדליית החירות הנשיאותית החודש, תיאר כיצד הוא מנסה לדמיין את ההתלבטויות של הדמוקרטים בין כל המועמדים: "הם אומרים, 'אוקיי, איך זה הולך להיראות? הומו בן 37 מנשק את בעלו על הבמה, מול הגבר, דונלד טראמפ'".

לפי לימבו, שלאחרונה סיפר כי הוא חולה בסרטן מתקדם, על הדמוקרטים להבין שאמריקה עדיין לא מוכנה לבחור נשיא הומו. "למרות הקדמה הגדולה וחרף המודעות הרבה לנושאים מסוג זה, אמריקה עדיין לא בשלה לבחור לנשיאות בחור הומו שמנשק את בעלו על בימת העימות", אמר.

פיט בוטיג'ג' ובעלו צ'סטן בדס מוינס, 8 בפברואר 2020. רויטרס
"גאה בבעלי". פיט בוטיג'ג' ובעלו צ'סטן על בימת עצרת בחירות, החודש/רויטרס

ההתכתשות בין השניים מגיעה על רקע הצלחתו של בוטיג'ג', ראש עיריית סאות' בנד לשעבר, אינדיאנה, שפתח את הפריימריז עם ניצחון באייווה ומקום שני צמוד בניו המפשייר. לאור הישגיו של בן ה-38, גבר העיסוק ברחבי המדינה בנטייתו המינית, וכשנשאל טראמפ בשבוע שעבר אם אזרחיו יתמכו במועמד הומו לנשיאות, השיב כי לא יתנגד לחבר בקהילת הלהט"ב המכהן כנשיא. "אני חושב שכן", אמר טראמפ. "ואני חושב שזה לא פוגע בפיט בוטיג'ג'... נראה שזה לא מאוד פוגע בו".

בסקר של מכון גאלופ שפורסם בתחילת החודש, יותר משלושה מכל ארבעה אמריקנים (78%) אמרו שהם יהיו מוכנים להצביע עבור מועמד מקהילת הלהט"ב, אם היה נבחר להיות המועמד המייצג את מפלגתם וככזה העונה להגדרה של "בעל הכישורים המתאימים" לתפקיד הנשיאות.

עוד בוואלה!

"ינשק את בעלו על הבמה": האם ארה"ב מוכנה לנשיא הומו?

לכתבה המלאה
מלניה טראמפ מעניקה לשדרן הרדיו ראש לימבו את מדליית החירות הנשיאותית, 5 בפברואר 2020. רויטרס
"אמריקה לא בשלה לנשיא הומו". מלניה טראמפ מעניקה ללימבו את מדליית החירות/רויטרס

דבריו של לימבו גררו תגובה גם מצד מועמדים נוספים בפריימריז הדמוקרטים, שתקפו אף הם את השדרן השמרן. הסנאטורית אליזבת וורן יצאה להגנתו של בוטיג'ג' וצייצה בטוויטר כי "ההתקפות ההומופוביות הללו מלאות שנאה ופוגעניות. לא נסבול זאת במרוץ לנשיאות, ונילחם יחד נגד השנאה והגזענות שדונלד טראמפ מקדם ומתגמל".

סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, הגיב אף הוא לדברים, ואמר כי ההערות הן "חלק מהשחיתות המוסרית של הממשל הזה. פיט ואני מתחרים, אבל לבחור הזה יש כבוד, יש לו אומץ, והוא מאוד חכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully