וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרזיטים" גרסת המציאות: שוכני המרתפים בקוריאה הדרומית

16.2.2020 / 19:54

כפי שתיאר הסרט זוכה האוסקר, רבים מתושבי סיאול מתגוררים בדירות מרתף קטנות ומוזנחות בשל יוקר המחיה בעיר, הנחשבת לאחת מהיקרות באסיה. קים דה-היי בת ה-29, שמתגוררת באחת כזו, נשאלה האם הסרט היטיב לתאר את מצבה, והשיבה: "זה לא הרגיש כמו סיפור של מישהו אחר"

באדיבות ©A.M.P.A.S.® /yes ו-STINGTV

קים דה-היי, דרום קוריאנית בת 29, אמרה כי מעבר לדירת מרתף למחצה הייתה האופציה הפחות מועדפת עליה כשחיפשה מקום חדש לגור בו. אולם, לאחר חיפוש קפדני ובחינה מדוקדקת של מצבה הכספי, היא נאלצה להסתפק ב"בנג'יהא" - המילה הקוריאנית לדירת מרתף צפופה.

"פרזיטים", סרטו זוכה האוסקר של הבמאי הדרום קוריאני בונג ג'ון-הו, העלה לתודעה עולמית את דיירי הבנג'יהא, בזכות תיאורו של שתי משפחות - האחת המתגוררת בדירת מרתף והשנייה באחוזה מאווררת, וכן את ההבדלים בין המעמדות החברתיים. לפי נתונים סטטיסטיים, בשנת 2015, כ-1.9% בתושבי קוריאה הדרומית התגוררו בדירות מרתף. זוהי בחירה משתלמת עבור תושבי העיר סיאול, אחת מהערים היקרות באסיה.

תושבת דרום קוריאה  עם מחשבה הנייד במרתף הבית בדרום קוריאה, 15 בפברואר, 2020.. AP
"יכולתי להזדהות לחלוטין". דירת המרתף של קים דה-היי/AP

הדירות, שלעיתים קרובות צפופות ומוזנחות, עולות בין 210 ל-500 דולר לחודש, בנוסף לערבות גבוהה. קים, שעברה לדירת בנג'יהא בסך 210 דולר לאחר שעזבה את מקום עבודתה בכדי לטפל באמה, אינה מחבבת את מקום מגוריה הנוכחי, שהוצף במהלך העונה הגשומה.

"במהלך קיץ אחד, יצאתי מהדירה כשאני משאירה חלון פתוח", סיפרה. "כשחזרתי, היו מים בכל מקום והקירות היו רטובים. היה טחב על הקירות והכביסה שלי הסריחה". לפני שעברה לגור שם, היא הביעה דאגה מהשירותים בדירה, הממוקמים גבוה מעל רצפת הדירה בכדי למנוע הצפות. "בחדר האמבטיה שלי יש מדרגות בדיוק כמו בדירה הזו", אמרה, כשהיא מתייחסת לסרט זוכה האוסקר, שתיאר כיצד שיטפון הורס חדר בדירה דומה וממלא אותו בבוצה.

"יכולתי להחליק תוך כדי טיפוס במדרגות", אמרה, תוך שהיא מצביעה על שתי המדרגות התלולות המובילות לחדר רחצה מרובע. היא התבדחה שאינה מסוגלת ללכת לשירותים כשהיא שיכורה.

עוד בוואלה!

לרגל ציון יום הולדתו: קים ג'ונג און ביקר בקברו של אביו

לכתבה המלאה
תושבת דרום קוריאה  במרתף הבית 15 בפברואר, 2020.. AP
"קל לראות מהחוץ מה מתרחש בפנים, ולהיפך". קים דה-היי בדירתה/AP

מאחר שהדירה נמצאת מתחת לאדמה, קשה לאור השמש לחדור אליה, מה שגורם לקירות לפתח עובש. "קל לראות מהחוץ מה מתרחש בפנים, ולהיפך", סיפרה, והוסיפה כי החלון שלה מתמלא לעיתים בפיח מכוניות ואופנועים מהרחוב.

היא סיפרה כי היא בעלת רגשות מעורבים ביחס לסרט, חרף העובדה כי היא חולקת את שם משפחתה - דה-היי - עם בני המשפחה האמידה. "בתחילת הסרט, כשהבזיקה התמונה של שיכור המשתין ברחוב, לא חשבתי שזה מצחיק", אמרה. "הרגשתי מרירות כי היו רגעים (בסרט) שיכולתי להזדהות עמם לחלוטין. היו לי רגשות מעורבים כי זה לא הרגיש כמו סיפור של מישהו אחר".

לדבריה, "חשבתי שזה ממש דומה למציאות. (האבא בסרט) רצה לטפס גבוה יותר, אבל בסופו של דבר מצא עצמו נמוך יותר מהמקום שהיה לפני כן. זה דומה לאופן בו אני מרגישה לגבי העתיד שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully