וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד "הרשימה השחורה" של האו"ם: "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו"

12.2.2020 / 19:45

אחרי פרסום הרשימה של חברות ישראליות וזרות הפועלות בהתנחלויות, במשרד החוץ ינסו לגייס תמיכה בינלאומית להמשך פעילותן. ראש הממשלה מתח ביקורת נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם: "הגוף הזה חסר חשיבות"

בווידאו: ראש הממשלה נתניהו בגוש עציון: "החלטת ארה"ב היא תיקון עוול היסטורי, זהו יום גדול והישג שיעמוד לדורות"/צילום סטילס: קובי גדעון, לע"מ, עריכה: שאול אדם

אחרי פרסום הרשימה השחורה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, במשרד החוץ מתכוונים לפעול מול ארצות הברית, בריטניה, צרפת, ומדינות נוספות כדי לקבל גיבוי ותמיכה פומבית להמשך הפעילות של 112 החברות הישראליות והזרות שנכללו ברשימה. בירושלים ראו את פרסום הרשימה היום (רביעי) ככניעה למהלכי BDS ולניסיונות לחץ וחרמות כלכליים על ישראל.

עוד טענו במשרד החוץ כי חברות שיפסיקו את פעילותן כתוצאה מפרסום הרשימה, עשויות להיות חשופות להליכים משפטיים במדינות אמריקניות שחוקקו בשנים האחרונות חוקים נגד החרם על ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ההחלטה לפרסום רשימת העסקים השחורה ואמר כי "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו. מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד אתנו".

נתניהו הוסיף כי "בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארצות הברית, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל. לכן, הגוף הזה חסר חשיבות". עוד אמר נתניהו כי "במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם, הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש".

ההתנחלות עפרה ליד הכפר הפלסטיני עין ירבוד ב-3 בספטמבר 2019. רויטרס
ניסיון לגייס תמיכה להמשך פעילות החברות. ההתנחלות עפרה/רויטרס

בשיחות המדיניות ישראל צפויה להדגיש כי המועצה לזכויות אדם של האו"ם היא גוף מוטה נגד ישראל, וכי מדובר בהחלטה חסרת תקדים היסטורי, שכן המנדט של המועצה לזכויות אדם הוא לסייע למדינות בנושא זכויות אדם ולא לפעול ישירות מול חברות עסקיות. מסר נוסף שהדיפלומטים הישראליים צפויים להעלות הוא שצינון פעילות של חברות יפגע גם בעשרות אלפי פועלים פלסטינים.

משרד החוץ הנחה את הקונסוליות והנציגויות בארצות הברית לפעול ברמת הממשל, הקונגרס ומושלי המדינות כדי לגנות את פרסום הרשימה, שכוללת גם חברות אמריקניות. במהלך השנה האחרונה ניסו אנשי משרד החוץ להיפגש עם הנציבה החדשה של המועצה לזכויות אדם, אך היא לא הסכימה לקבל את נציגי ישראל לפגישה. ירושלים אפילו לא עודכנה מראש על תזמון פרסום הדוח והרשימה, וכן קיבלה הודעה כשעה לפני הפרסום, דרך דיפלומטים אמריקניים.

עוד בוואלה!

112 גופים עסקיים: האו"ם פרסם את "הרשימה השחורה" של ההתנחלויות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס נטיעות לרגל חג ט״ו בשבט, ביישוב ״מבואות יריחו״ שבבקעת הירדן 10 בפברואר 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו בבקעת הירדן, השבוע/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

בישראל טענו כי תהליך גיבוש הרשימה היה שרירותי, ללא הגיון סדור, וכי הרשימה לא משקפת רצון של הקהילה הבינלאומית או לחץ בינלאומי, אלא תוצר של ארגונים לא ממשלתיים מעולמות הבידיאס ועמותות בתחום זכויות האדם, שפועלות להחרים את ישראל.

ביולי 2019 הפלסטינים ניסו לגייס את מדינות העולם להחלטה הצהרתית שתקרא לפרסם את הרשימה בהקדם, ורוב מכריע של מדינות העולם לא הסכים להצטרף להחלטה, אלא רק מדינות הליגה הערבית, המדינות האסלאמיות, דרום אפריקה, ונצואלה וקובה.

שר החוץ, ישראל כץ, מסר בתגובה להודעת נציבת האו"ם לזכויות אדם כי "פרסום 'רשימה שחורה' של חברות עסקיות היא כניעה מבישה ללחצי מדינות וארגונים המעוניינים לפגוע בישראל וזאת על אף שרוב מדינות העולם סירבו להצטרף למסע הלחצים הפוליטי הזה". השר כץ הוסיף כי "ההחלטה של הנציבה להמשיך בקו האנטי-ישראלי של המועצה לזכויות אדם, היא כתם על משרד נציבות האו"ם לזכויות אדם". לדבריו, "הנציבה הפכה עצמה לכלי שרת ושותפה של תנועת החרם על אף שכדברי הודעתה אין משמעות משפטית לרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully