וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בת"א: נער בן 13 שרכב על קורקינט נהרג מפגיעת משאית

הנער דניאל כהן, תושב העיר, נפגע ממשאית בדרך לוד ופונה כשהוא במצב אנוש לבית החולים, שם נקבע מותו. בתיעוד מזירת התאונה נראה הנער יורד לכביש עם הקורקינט, אז נפגע בידי המשאית. הנהג עוכב לחקירה, נסיבות התאונה נבדקות

צילום: אנשי הדממה, עריכה: שאול אדם

נער בן 13 שרכב על קורקינט נהרג היום (רביעי) מפגיעת משאית בדרך לוד בתל אביב. הרוכב פונה מזירת התאונה כשהוא במצב אנוש ומותו נקבע בבית החולים. חוקרי תאונות דרכים של המשטרה החלו בחקירת נסיבות התאונה, ונהג המשאית עוכב לתחנה לצורכי חקירה. הנער, דניאל כהן, תושב העיר.

כמעט במקביל, נפגע רוכב אופנוע בן 26 מרכב ברחוב החשמל בחיפה, ונפצע באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם עם חבלות בגפיים.

נער בן 14 שרכב על קורקינט בדרך משה דיין בתל אביב נהרג מפגיעת מערבל בטון, 12 בפברואר 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת התאונה בתל אביב, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2019 נהרגו שלושה בני אדם בתאונות דרכים עם קורקינט לעומת הרוג אחד בשנת 2018. מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך שנת 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים, עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים.

בשנת 2019 אושפזו בבתי החולים 133 ילדים מתחת לגיל 16 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. משנת 2016 אושפזו בבתי החולים 687 ילדים מתחת לגיל 16 כתוצאה מתאונה עם אופניים או קורקינטים חשמליים.

דניאל כהן הילד בן ה-13, שנהרג מפגיעת משאית בדרך משה דיין בת"א. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הנער שנהרג, דניאל כהן בן ה-13,/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
נער בן 14 שרכב על קורקינט בדרך משה דיין בתל אביב נהרג מפגיעת מערבל בטון, 12 בפברואר 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
נסיבות התאונה נחקרות. הזירה בתל אביב/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "הלב נשבר לאחר עוד ילד שנהרג בתאונת דרכים. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD". הוא הוסיף כי "הכלים החשמליים הם לא צעצועים אלא כלי תחבורה לכל דבר ועניין ולכן חייבים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים שיפרידו אותם מכלי הרכב, ובמקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב האוכלוסייה לסכנות שברכיבה על כלי חשמלי ועוצמתי כזה". לטענתו, "במשרד התחבורה ובמשטרה לא יכולים לעצום עיניים נוכח הג'ונגל והכאוס התחבורתי ששורר בערים, שעולה בחיי אדם".

לדברי מנכ"לית הרלב"ד, עו"ד רחלי טבת-ויזל: "הרלב"ד רואה בחומרה את התאונה שהתרחשה היום בת"א, בה נער כבן 14, רכב בניגוד לגיל המותר בחוק, על קורקינט שיתופי חשמלי". היא הוסיפה כי "הרלב"ד התריעה לפני מספר חודשים בפני הרשויות המקומיות, כי אין להכניס לתוך הערים מיזמים שיתופים שלא נותנים מענה ברור, בין היתר לבדיקה בסיסית ששוכר הכלי הוא בגיל המתאים (מעל גיל 16) ובעל ההרשאה המתאימה". לדבריה, "האסון הנוכחי מדגיש את חשיבות הפיקוח והאכיפה בהקשר של הכלים השיתופיים, קורקינטים ואופניים חשמליים".

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully