וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אמון": כ-400 פצועים בעימותים בביירות לפני ההצבעה על הממשלה

11.2.2020 / 20:02

בזמן שהממשלה קיבלה את אמון הפרלמנט, המפגינים ניסו לחסום כבישים ולמנוע כניסת מחוקקים. אחד מהם הותקף. הממשלה החדשה הוקמה חודשים אחרי תחילת המחאה, שהפילה את אל-חרירי. ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית ולמתנגדיו לתת לו הזדמנות: "תקופה חסרת תקדים"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מפגינים התעמתו היום (שלישי) עם כוחות הביטחון של לבנון ליד הפרלמנט בביירות, לקראת הצבעת אמון בממשלה החדשה. המפגינים השליכו אבנים וניסו לחסום את הדרך למחוקקים, תוך שהם מצליחים לדחות את תחילת המפגש. בהמשך, מתפרעים שרפו סניף בנק במרכז העיר. יותר מ-400 איש, כולל חבר פרלמנט ועיתונאי, נפצעו בעימותים, שבהם נעשה שימוש בגז מדמיע, וחלקם פונו לבתי חולים.

לבנון מצויה במשבר הכלכלי והפיננסי בקשה ביותר שלה מאז תום מלחמת האזרחים ב-1990, ותנועת המחאה נגד האליטה הפוליטית, שהחלה באוקטובר, ממשיכה להפגין גם אחרי הקמת הממשלה החדשה. כוחות מיוחדים נפרסו באזור כדי לפתוח את הכבישים שנסגרו על ידי המפגינים. "אין אמון", צעקו חלק מהמפגינים.

בשעות הערב, אושרה הממשלה בהצבעה בפרלמנט המונה 128 חברים. 63 מחוקקים תמכו, 20 לא הצביעו ואחד נמנע. ראש המשלה חסן דיאב קרא לקהילה הבינלאומית וליריביו המקומיים לתת הזדמנות לממשלתו. "לבנון עוברת תקופה קשה מאוד וחסרת תקדים. ללא עזרה מבחוץ, כמו מבפנים, להתגבר עליה ללא אלימות יהיה כמעט בלתי-אפשרי", הזהיר.

מחאה בביירות, לבנון אשר מבקשת למנוע מחברי פרלמנט ובעלי ממשל להגיע לפרלמנט להצבעת אמון , 11 בפברואר 2020. רויטרס
מצויה במשבר הכלכלי והפיננסי בקשה. מפגינים בביירות, היום/רויטרס

המפגינים, שהצליחו לאלץ את ראש הממשלה הקודם סעד אל-חרירי להתפטר מתפקידו, תקפו בביצים ובאגרופים מכונית של השר דמיאנוס קטאר, לפי התערבות הצבא והמשטרה. גם חבר הפרלמנט סלים סעדה הותקף במכוניתו. "תודה לאל שאני בסדר, אני מודה לכולם על אהבתם", אמר בסרטון שפרסם בטוויטר, שבו נראיתה חולצתו מוכתמת בדם כשעינו השמאלת מנופחת וכחולה.

במקביל, כמה מתומכי הממשלה תקפו מפגינים באחת הכניסות למבנה במטרה לאפשר את פתיחת הדרך.

עם תחילת הפגישה, קרא ראש את הצהרת הממשלה בת 16 העמודים על תכנית ההצלה הכלכלית. התכנית כוללת רפורמות במערכת המשפט ובתחומים הכלכליים והמנהליים, כמו גם תכניות להילחם בשחיתות ולתקן את המערכת הפיננסית המדינה.

ללבנון יש את אחד מיחסי החוב הגבוהים ביותר בעולם, עם מותר מ-150% מהתמ"ג. זה החמיר בשנים האחרונות ללא צמיחה כלכלית ואבטלה גבוהה.

מחאה בביירות, לבנון אשר מבקשת למנוע מחברי פרלמנט ובעלי ממשל להגיע לפרלמנט להצבעת אמון , 11 בפברואר 2020. רויטרס
"אני מודה לכולם על אהבתם". מפגינים בביירות, היום/רויטרס

בהצהרה שקרא דיאב בצהריים, אמר ראש הממשלה הטרי כי יש צורך בצעדים "כואבים". הוא ביקש לתת סיכוי לממשלתו, וציין כי יהיה קשה לחלץ את לבנון מהמשבר אם "נגיע לקריסה מוחלטת". "אלו החושבים שהם יכולים לשרוד את התמוטטות הכלכלה טועים", אמר דיאב.

עם זאת, לא ברור אם ממשלתו תזכה בסיוע הכלכלי הבינלאומי שלו היא זקוקה נואשות, לאור החלק של חיזבאללה בממשלה והסקנציות האמריקניות עליו.

(עדכון ראשון: 15:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully