וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום האלים ביותר במחאה בלבנון: כ-370 פצועים בעימותים בביירות

מאות בני נפצעו בגל אלימות נוסף של המחאה במדינה, שפרצה בתגובה לכישלונה של הממשלה למצוא פתרונות למשבר הכלכלי. הפעם, הזרז לאלימות הגיע בעקבות ביקורת על העיכובים בהרכבת הממשלה. המפגינים קוראים לשבוע "זעם"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

יותר מ-370 בני אדם נפצעו אתמול (שבת) בעימותים אלימים בין מפגינים למשטרה בביירות בירת לבנון, בגל אלימות נוסף של המחאה שפרצה בתגובה לכישלונה של הממשלה למצוא פתרונות למשבר הכלכלי. הפעם הזרז לאלימות הגיע בעקבות ביקורת על העיכובים בהרכבת ממשלה, שהתפזרה בעקבות המחאה שהחלה באוקטובר.

סירנות של כוחות הביטחון וארגוני הרפואה נשמעו ברחבי העיר, הצלב האדום ושירותי ההגנה האזרחיים מסרו כי לפחות 377 איש פונו לבתי החולים או טופלו במקום. במהלך הערב אש פרצה במתחם אוהלי המחאה שבמרכז ביירות, אך לא ברור מה היה הגורם לשריפה. היה זה מניין הנפגעים הגדול ביותר מאז תחילת ההפגנות, והמפגינים קראו אתמול לשבוע "זעם".

תנועת המחאה שזעזעה את ארץ הארזים מאז 17 באוקטובר קמה לתחייה השבוע כשהמשבר הכלכלי ההולך ומחריף הוביל להגברת הלחץ על הקמת ממשלה חדשה. חלק מהטענות שמשמיעים המפגינים הן כי שום התקדמות לא נעשתה בקבינט הממשלתי, בעוד הם דורשים כי הממשלה שתוקם תהיה מורכבת ממומחים עצמאיים א-מפלגתיים.

עימותים בביירות בירת לבנון, 18 ינואר 2020. רויטרס
כ-160 נפצעו בעימותים אלימים. ביירות, הערב/רויטרס

מוקדם יותר היום המפגינים תכננו לערוך צעדות ברחבי העיר, שיסתיימו במרכזה. עם זאת, בסמוך לפרלמנט יידו עשרות מפגינים אבנים לעבר המשטרה שמאבטחת את הכביש המוביל לבית המחוקקים.

כוחות הביטחון שהוצבו מאחורי מחסומים משטרתיים הגיבו ליידוי האבנים בתותח מים ובגז מדמיע בניסיון לפזר את ההמונים. "כוחות לפיזור הפגנות מתעמתים ישירות עם מפגינים באחת הכניסות לפרלמנט", נכתב בהודעת המשטרה בלבנון.

הפלגים בלבנון, כולל חיזבאללה הפרו-איראני, הסכימו ב-19 בדצמבר על מינויו של שר החינוך לשעבר חסן דיאב לראש הממשלה החדש, אולם הם טרם הצליחו לגבש רשימה של שרים שייכללו בממשלה.

השיתוק הפוליטי מכביד על המשבר הכלכלי, הקשה ביותר מאז מלחמת האזרחים שהתחוללה בין 1975 ל-1990. הבנק העולמי מזהיר כי שיעור העוני במדינה עשוי לעלות משליש לחצי מכלל האוכלוסייה, אם המשבר הפוליטי לא ייפתר בקרוב.

(עדכון ראשון: 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully