וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: המסייע למחבל מהפיגוע בפאב דיזנגוף ירצה שנת מאסר

11.2.2020 / 12:35

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות על עונשו של מוחמד מלחם, שהואשם בסיוע למחבל נשאת מלחם שפתח באש לעבר לקוחות פאב "הסימטא" לפני כ-4 שנים ורצח 3 בני אדם. בית המשפט המחוזי פסק כי יבצע שירות לתועלת הציבור, אולם בעליון החליטו להחמיר את העונש לשנת מאסר

צילום: ניב אהרונסון עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הדלקת נרות סמוך לפאב, ינואר 2016)

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של מוחמד מלחם, שהואשם בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע בפאב "הסימטא" בתל אביב בינואר 2016. הרכב השופטים קבע כי העונש שהוטל בתחילה על מלחם, שירות לתועלת הציבור, טען כי "ערכאת הערעור אינה ממצה, בדרך כלל, את הדין" והחליט להיטל עליו שנת מאסר בפועל.

הפיגוע התרחש בפאב הממוקם ברחוב דיזנגוף בתל אביב, אז המחבל, נשאת מלחם, פתח באש לעבר באי המקום. בפיגוע נרצחו אלון בקל ושמעון רוימי, ואילו אנשים נוספים נפצעו. במהלך הימלטותו, רצח גם את נהג המונית מטאוע אל קרינאוי, בשל חששו כי יסגירו למשטרה. לאחר מכן, המחבל שהה במקום מסתור בכפר ערערה בצפון ובחלוף שבוע אותר על ידי כוחות הביטחון ונורה בחילופי אש.

הנאשם מוחמד מלחם, פגש את המחבל במקום מסתור בערערה, שם סיפר לו כי ביצע את הפיגוע. בין השאר הואשם מוחמד מלחם ברכישת טלפון סלולרי לבקשת המחבל ואף מסר לו אותו.

זירת ירי בתל אביב, 1 בינואר 2016. מד"א
העונש הוחמר. זירת הפיגוע בתל אביב ב-2016/מד"א

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם הנע בין 15 ל-24 חודשי מאסר בפועל, אך בשל שיקולי שיקום וגילו הצעיר של הנאשם, קיבל בית המשפט את המלצת שירות המבחן והטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור ועבודות שירות בהיקף של 300 שעות.

על אף פסיקת השופטים, הפרקליטות החליטה לערער על עונשו של הנאשם. המחלקה הפלילית בפרקליטות נימקה את הערעור, שהוגש על ידי עורכי הדין רחלי זוארץ-לוי ואופיר טישלר, בכך ש"מדובר בסיוע שלא רק אפשר למחבל ליצור קשר עם תומכיו ולהגדיל את סיכויי ההימלטות שלו מזרועות הביטחון, אלא גם הפך את המחבל למסוכן עוד יותר, כמי שעלול היה לבצע פיגוע נוסף".

עוד בוואלה!

ביקורות ועקיצות: הפריימריז הדמוקרטיים מגיעים היום לניו המפשייר

לכתבה המלאה
נשאת מלחם בצילומים מתוך הסלולרי האישי שלו. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
רצח שלושה בני אדם. נשאת מלחם/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

הרכב שופטי העליון יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין, קיבל את ערעור הפרקליטות והשית על הנאשם שנת מאסר בפועל. "בהטלת עונשים בגין הושטת סיוע לעבריין העיקרי לפני מעשהו, בעת ביצועו ואחריו, יש לשיקולי הרתעה תפקיד מיוחד. עונשו של המסייע צריך שיהא חמור מספיק כדי להניא אנשים במצבו מהושטת סיוע מכל סוג לעבריין העיקרי ועל ידי כך לדלל את מאגר הסייענים. דילולו של מאגר הסייענים יגרום לכך שמבצעי עבירות הזקוקים לסייענים לא יוכלו להוציא את זממם מן הכוח אל הפועל ויימנעו מלבצע את העבירות", נכתב בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully