וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: עונשי מאסר כבדים על פעילי שמאל שהורשעו ב"טרור"

10.2.2020 / 17:31

שבעה נחברי הקבוצה "סט" הורשעו בחברות בארגון טרור ובסחר לא חוקי בנשק כחלק מתכנית "להפיל את הממשלה". עם זאת, ארגוני זכויות אדם, עורכי דינם והאופוזיציה טוענים שההודאות הוצאו מהם בעינויים. הקרמלין: פוטין הורה לבחון את המקרה

עריכה: שאול אדם

בית משפט צבאי ברוסיה הרשיע היום (שני) שבעה מחברי קבוצת פעילי נוער שמאלית בעבירות טרור, וגזר עליהם עונשי מאסר של עד 18 שנה. ארגוני זכויות אדם והאופוזיציה אמרו כי התיק נגדם פוברק על ידי שירותי הביטחון הפדרליים (FSB), היורשים של הקג"ב מתקופת ברית המועצות.

הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט בפנצה שבמערב רוסיה קבע כי חברי הקבוצה "סט" (רשת) חברים בארגון טרור ובסחר לא חוקי בנשק. עורכי דינם אמרו כי הם יערערו על פסק הדין. חלקם הודה בתחילה בחלק מהאישומים נגדם, אולם בהמשך אמרו כי הם נתנו הודאות שווא שהוצאו מהם בעינויים.

הרשויות ברוסיה אמרו כי חברי הקבוצה תכננו פיגועי טרור במהלך הבחירות לנשיאות במרץ 2018, ובזמן המונדיאל שאותו אירחה רוסיה בהמשך אותה השנה. החוקרים אמרו כי הפעילים קנו באופן בלתי-חוקי אמצעי לחימה וחומרי נפץ וערכו אימונים כחלק מתכנית להפלת הממשלה.

רוסיה: בית המשפט הצבאי בפנזה גזר 18 שנות מאסר על 7 פעילים 
בתנועת נוער המזוהה עם השמאל, אחרי שהורשעו בחברות בארגון טרור

חברי הקבוצה הורשעו בניסיון לבצע פיגועי טרור במהלך הבחירות 
לנשיאות ב-2018 ובאליפות העולם בכדורגל באותה שנה 

עשרות פעילי זכויות אדם הפגינו מחוץ לביהמ"ש בטענה 
שהמורשעים מסרו הודעות שווא לחוקרים תחת עינויים קשים. רויטרס
יערערו על העונש. בית המשפט הצבאי בפנצה/רויטרס

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הבכיר ברוסיה, גינה את גזר הדין ה"נורא". לדבריו, "הראיות לקיומו של ארגון הטרור הפיקטיבי חולצו בעינויים".

לאחר שנשאל על המקרה, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על בדיקה שתקבע אם החקירה שהובילה לאישומים נגדם נעשתה בהתאם לחוק. פסקוב לא התייחס לגזר הדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully