וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לרוסיה: הצי האמריקני פרס טילים גרעיניים חדשים בעלי עוצמה פחותה

5.2.2020 / 10:43

בהתאם למדיניות שנועדה לחזק את יכולת ההרתעה הגרעינית, הפנטגון מחמש צוללות בטילים בליסטיים בעלי יכולת לשאת ראשי קרב גרעיניים - קטלניים, אך פחות. מתנגדי המהלך מזהירים כי הוא מוריד את סף המלחמה הגרעינית

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: פוטין שוחח עם בכירי הצבא על פיתוח היכולות הגרעיניות של רוסיה, דצמבר)

הפנטגון הודיע אתמול (שלישי) כי הצי האמריקני חימש צוללות בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים בעלי עוצמה פחותה. הפנטגון סבור כי זה ישמש להרתעת אויביה של ארצות הברית, כמו רוסיה, אך אחרים חוששים כי זה יוריד את הסף לשימוש בנשק גרעיני. זאת על רקע המתיחות בין וושינגטון לבין רוסיה, וקריסת הסכם בקרת נשק גרעיני בשנה שעברה.

התשובה של ארה"ב לאיום הרוסי: פיתוח פצצות גרעין קטנות

על אף קטלניותם של כלי נשק גרעיניים מסוג זה, עוצמתם פחותה מ-20 קילוטון - כמו זו של פצצת האטום שהטילה ארצות הברית על הירושימה, יפן, באוגוסט 1945.

"היכולת הנוספת הזו מחזקת את ההרתעה ותספק לארצות הברית נשק אסטרטגי בעל עוצמה פחותה, מידי יותר ובעל כושר הישרדות גדול יותר", מסר ג'ון רוד, תת-שר ההגנה לענייני מדיניות, בהצהרה. "זה חלק מההתחייבות שלנו להגדיל את ההרתעה, וזה מראה ליריבים הפוטנציאליים שלנו שאין יתרון בהגבלת הגרעין משום שארצות הברית יכולה להגיב באופן אמין ונחוש לכל תרחיש של איום".

צוללת הטילים הבליסטיים של אוהיו 9 בינואר 2008. AP
אמצעי הרתעה חדש. צוללת הטילים "אוהיו"/AP

מסמך של הפנטגון מ-2018 קרא לצבא להרחיב את יכולותיו בתחום. התמיכה בכלי נשק גרעיניים בעלי עוצמה פחותה היא שפצצות גרעין גדולות הן כה הרסניות, עד שלעולם לא ייעשה בהן שימוש, כך שהן לא באמת אמצעי הרתעה יעיל. מנגד, זה בדיוק החשש של כמה מומחים לבקרת נשק וחברי קונגרס, החוששים שכלי נשק כאלו מגדילים את הסבירות לסכסוך גרעיני. ארצות הברית כבר מחזיקה בארסנל שלה טילי אוויר-קרקע המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים, והמבקרים טוענים שזה צריך להספיק.

"החלטת הממשל לפרוס ראשי קרב מדגם W76-2 נותרה שגויה ומסוכנת. פריסתם לא הופכת במאומה את ארצות הברית לבטוחה יותר", אמר יו"ר ועדת השירותים המזוינים בבית הנבחרים, אדם סמית' הדמוקרטי, בהצהרה שמסר.

קינגסטון ריף, מנהל המדיניות לפירוק נשק והפחתת איומים בארגון "איגוד בקרת הנשק" אמר כי עתה, "לנשיא טראמפ יש נשק גרעיני שמיש יותר, שהוא פתרון מסוכן בעת ניסיון לפתור בעיה".

פדרציית המדענים האמריקנים אמרה בשבוע שעבר כי הצי מתוכנן לפרוס את הטילים בצוללת טנסי שבאוקיינוס האטלנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully