וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תוקף את רוסיה בתגובה להפצצות בסוריה: "לא מכבדת הסכמים"

נשיא טורקיה קרא לרוסיה לכבד את ההסכמים שנחתמו בין המדינות, לאחר ש-5 חיילים ו-3 אזרחים מארצו נהרגו בהפגזות משטר אסד באידליב. "אני לא יכול להמשיך כך", אמר ארדואן במהלך ביקור בקייב. הוא הוסיף כי "תגובה ניתנה", אחרי שארצו פתחה במתקפה נרחבת נגד הכוחות הסוריים

עריכה: עמית שמחה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא הערב (שני) לרוסיה לכבד את התחייבויותיה במסגרת ההסכם שנחתם עמה בשנת 2018, אחרי ששמונה טורקים נהרגו בהפגזות המשטר הסורי בצפון-מערב סוריה. במסיבת עיתונאים שקיים ארדואן בקייב, הוא שלח מסר ישיר לרוסיה, התומכת בכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, והצהיר שהוא מקווה שכולם "ימלאו את חובתם" תחת ההסכמים שנחתמו באסטנה ובסוצ'י.

לפי ארדואן, הכוחות הסוריים הרגו חמישה חיילים טורקים ושלושה אזרחים במהלך ההפגזות באידליב, מעוז האופוזיציה האחרון בצפון-מערב סוריה. "אני לא יכול להמשיך כך ותגובה ניתנה", אמר ארדואן. "נגרום להם לשלם את המחיר הנחוץ ונמשיך לעשות זאת".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ועמיתו הטורקי ארדואן במהלך הצהרות לתקשורת לאחר פגישתם בסוצ'י 22 באוקטובר 2019. רויטרס
מסר לרוסיה. ארדואן ופוטין בסוצ'י, אוקטובר האחרון/רויטרס

מוקדם יותר, ארדואן אמר שבין 30 ל-35 חיילים סוריים נהרגו במתקפה נרחבת שבוצעה כפעולת תגמול על הפגזות אלה. דבריו נאמרו במהלך ביקור באוקראינה, שם הוא חזר על התנגדותו לסיפוח ה"לא חוקי", כלשונו, של חצי האי קרים בידי רוסיה.

בשבוע שעבר, ארדואן האשים את מוסקבה בכך שהיא "לא מכבדת" את ההסכמים שלה עם אנקרה בנוגע לאידליב, שבה כוחות סוריים ורוסיים הגבירו את לחימתם בשבועות האחרונים. כחלק מהסכם סוצ'י, טורקיה הקימה 12 עמדות תצפית, שאחת מהן כותרה על ידי כוחותיו של אסד בחודש דצמבר. לדברי ארדואן, טורקיה הייתה סבלנית מדי בנוגע למתרחש באידליב.

חייל של צבא סוריה בעיר מערת א-נועמאן, אידליב, ינואר 2020. רויטרס
טורקיה חוששת מהגעת פליטים נוספים. חייל של צבא סוריה באידליב, אתמול/רויטרס

טורקיה, שבה נמצאים כבר יותר מ-3.7 סורים, חוששת מזרם נוסף של פליטים לשטחיה לאור הלחימה המתמשכת. בתוך כך, שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו שוחח בטלפון עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, ושני הצדדים הסכימו "לבחון בפירוט" את הסיטואציה באידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully