וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאסד: צבא סוריה כבש את העיר השנייה בגודלה באידליב

29.1.2020 / 10:34

כוחות הממשל השתלטו על מערת א-נועאמן, שהייתה בידי האופוזיציה מאז 2012, אחרי מתקפה נרחבת בגיבוי אווירי רוסי. טורקיה המגבה את המורדים, הזהירה כי "תגיב בעוצמה וללא היסוס" אם צבא אסד יתקוף את עמדותיה במחוז

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צבא סוריה השתלט אתמול (שלישי) על העיר מערת א-נועאמן, השנייה בגודלה במחוז אידליב - כך דיווחו כלי התקשורת הרשמיים של המשטר והארגון הסורי לזכויות אדם. המחוז, הגובל בטורקיה, נותר המעוז הגדול האחרון של המורדים אחרי קרוב לתשע שנות מלחמת אזרחים.

העיר, שנמצאת 33 ק"מ מדרום לעיר אידליב, הייתה בשליטת האופוזיציה מאז 2012. הלחימה באידליב התחדשה למרות הפסקת אש מ-12 בינואר שגובשה על ידי רוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, וטורקיה, התומכת באופוזיציה.

לפי האו"ם, הלחימה האחרונה הובילה כ-358 אלף איש לברוח מבתיהם לכיוון הגבול עם טורקיה, שבה שוהים כשלושה וחצי מיליון פליטים סורים. משרד ההגנה של טורקיה אמר כי הכוחות הטורקיים יגיבו ב"עוצמה המרבית, ללא היסוס" נגד כל פגיעה במוצביהם במחוז אידליב. אנקה מגבה חלק מהמורדים הנלחמים במשטר.

עקורים סורים, אידליב,28 בינואר 2020. רויטרס
גל פליטים חדש. עקורים במחוז אידליב, אתמול/רויטרס

העיר נמצאת על הכביש המהיר באידליב המחבר את הבירה דמשק אל חאלב שבצפון המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, העיר הייתה נטושה ברובה בשל חודשים של הפגזות. מאז יום שישי, דיווח הארגון שבסיסו בבריטניה, תומכי משטר אסד כבשו 23 עיירות וכפרים סביבי העיר.

היום תקף נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן את רוסיה, ואמר שהיא אינה מקיימת את חלקה בהסכמי הפסקת האש. הוא הוסיף כי אנקרה אמרה למוסקבה שהיא מאבדת סבלנות ביחס להפצצות באידליב, וכי היא תעשה מה שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully