וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללנים הטמינו מטענים: מי תוקף את צינורות הנפט של סוריה?

28.1.2020 / 15:36

הצינורות שלחופי המדינה הותקפו פעם נוספת בתוך כמה חודשים. לפי שר הנפט, פעילות המזקקה שבעיר בניאס לא נפגעה. צוותים טכניים מעריכים את הנזק

עריכה: עמית שמחה

צינורות נפט תת-ימיים הותקפו לחופי סוריה - כך אמר שר הנפט במדינה. לדבריו, צוללנים הטמינו מטענים במתקן שבעיר בניאס שבמערב המדינה. היקף הנזק לא ידוע, אך סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי צוותים טכניים מעריכים את הנזק שנגרם ומתקנים את הצינורות.

שר הנפט עלי ראנם אמר אתמול לטלוויזיה הרשמית כי לא היו שיבושים במזקקת הנפט בעיר, היכולה לייצר יותר מ-130 אלף חביות ביום. המתקן נמצא שני קילומטרים מהחוף, בעומק 23 מטרים.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, השלישית בתוך פחות משנה נגד תעשיית הנפט והגז במדינה. בסאנ"א תירו את האחראים כ"טרורסיטים", מונח המתאר את כלל ארגוני המורדים.

צוותים מתקנים את צינור הנפט שנפגע בבניאס\ 28 בינואר 2020. צילום מסך
אחד הצינורות שהותקפו/צילום מסך

בחודש שעבר, שורת תקיפות, שהתרחשו כמעט בו-זמנית, ככל הנראה על ידי מל"טים, פגעו בשלושה מתקני נפט וגז של המשטר במרכז המדינה. ביוני, חמישה צינורות תת-קרקעיים נפגעו בפעולות חבלה לחופי בניאס.

הפגיעה במגזר הנפט נוגעת בנקודה כואבת עבור סוריה, החווה מחסור בדלק מאז השנה שעברה. הסנקציות המערביות שהוטלו על המשטר מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011 אוסרות על יבוא נפט מהמדינה, בעוד שמרבית שדות הנפט של סוריה נשלטים על ידי הכוחות הכורדיים במזרחה.

לפני תחילת המלחמה, המדינה יצאה כמחצית מ-350 אלף חביות הנפט שהיא מייצרת מדי יום. כיום, היוצר צנח לכ-24 אלף חביות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully