וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה באידליב: 6 חיילים טורקים נהרגו בהפגזה של צבא אסד

3.2.2020 / 12:59

עוד שבעה חיילים טורקים נפצעו בקרבות החריגים במעוז המורדים האחרון, וצבא טורקיה תקף בחזרה והרג כמה חיילים סורים. ארדואן קרא לרוסיה שלא להפריע. מוסקבה: התקרית - כי טורקיה לא עדכנה אותנו. לאחרונה כבש המשטר, המגובה בחיל האוויר הרוסי, שטחים חשובים במחוז

עריכה: עמית שמחה

שישה חיילים טורקים נהרגו היום (שני) ועוד שבעה נפצעו בהפגזה של כוחות ממשלת סוריה במחוז אידליב - כך מסר משרד ההגנה של טורקיה, בעקבות התקרית החריגה. לפי ההודעה, הכוחות הטורקיים הגיבו מיד, והשמידו מטרות במחוז שבצפון-מערב סוריה, הגובל בטורקיה. לפי הודעת משרד ההגנה הטורקי, ההפגזה על ידי כוחות השלטון הסורי פגעה "בכוחותינו שנשלחו כתגבורת למניעת עימותים באידליב, למרות שזה תואם לפני כן".

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר לאחר התקיפה כי טורקיה תמשיך במבצע ובפעולות שלה במחוז אידליב. עוד אמר ארדואן כי 40 מטרות כבר הותקפו בפעילות, שבה השתתפו גם מטוסי F-16. לדבריו, ממידע ראשוני עולה כי בין 30 ל-35 חיילים סורים נהרגו. עם זאת, לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מדובר במספר נמוך יותר, של שישה הרוגים.

לדברי ארדואן, שדיבר עם כתבים באיסטנבול, גורמי ביטחון טורקיים מקיימים שיחות עם רוסיה, והוא בעצמו ישוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אם יהיה צורך בכך. "מי שמטילים ספק בנחישות שלנו יבינו בקרוב שהם עשו טעות", אמר נשיא טורקיה, שארצו תומכת במורדים לשלטונו של אסד הסופגים מפלות קשות בשדה הקרב בימים האחרונים. הוא קרא למוסקבה "לעמוד מהצד" בזמן התגובה של טורקיה נגד המשטר.

מנגד, רוסיה אמרה כי צבא טורקיה הותקף משום שהיא לא הוזהרה מבעוד מועד על פעילותו באידליב. בנוסף לכך, משרד ההגנה במוסקבה הכחיש כי חיל האוויר הטורקי חדר למרחב האווירי של סוריה ותקף כוחות סוריים, בניגוד לדברי ארדואן.

כוחות של צבא סוריה במערב מחוז חאלב, 27 בינואר 2020. AP
כוחות של צבא סוריה במחוז חאלב, בחודש שעבר/AP

כוחותיו של שליט סוריה בשאר אסד, המגובה על ידי חיל האוויר הרוסי, התקדמו לאחרונה במחוז אידליב, בעוד שארדואן אמר ביום שישי כי אנקרה עשויה לצאת למבצע צבאי באזור אם הלחימה לא תיעצר. לאחרונה האשים נשיא טורקיה את רוסיה בכך שהיא הפרה את הסכמי הפסקת האש במחוז, שהוא המעוז הגדול האחרון של המורדים, אך מוסקבה הכחישה זאת ביום שישי האחרון.

טורקיה, שבה שוהים כבר 3.6 מיליון פליטים מסוריה, חוששת מגל חדש של פליטים מאידליב. יש לה 12 עמדות תצפית צבאיות באזור, שהוקמו במסגרת הסכם מ-2017 שחתמה עם רוסיה ואיראן. כמה מהן מכותרות מאז על ידי כוחות צבא אסד.

הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, דיווח על תגבור כוחות טורקיים במחוז. לפי הדיווח, כ-320 משאיות וכלי רכב צבאיים נכנסו אתמול לאידליב והתקדמו דרומה.

(עדכון ראשון: 8:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully