וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר הנהג הנאשם בדריסת רוכבי האופניים: "חשש שיימלט מהארץ"

10.2.2020 / 11:10

בית המשפט המחוזי האריך עד תום ההליכים את מעצרו של יונתן פדידה, שהואשם בדריסת שני רוכבי אופניים בשרון, לאחר שבפרקליטות טענו שבידיו אזרחות זרה וקרובים בארה"ב. השופט ציין כי הוא "סיגל לעצמו מנהג של נסיעה פראית, התאונה הייתה עניין של זמן"

עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בלוד האריך היום (שני) עד תום ההליכים את מעצרו של יונתן פדידה, הנאשם בדריסתם למוות של שני רוכבי אופניים בכניסה למושב בני ציון בשרון. בהחלטתו, השופט עידו דוריאן קבע כי "הסיכוי של ההימלטות איננו ערטילאי", זאת לאור אזרחותו הזרה שבה מחזיק פדידה והעובדה שקרובי משפחתו נמצאים בארצות הברית.

בחודש שעבר, כתב אישום הוגש נגד פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, בגין דריסתם למוות של יניב לוגסי ותומר ויינשטיין. לפי כתב האישום, בבוקר התאונה בחודש דצמבר הוא נהג במהירות מופרזת תחת השפעת קנאביס ואיבד שליטה על הרכב. לאחר מכן, השליך מרכבו את שקית הסמים שהייתה ברשותו. הוא הואשם בעבירות של המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.

במהלך הדיון, נציגת הפרקליטות הביעה התנגדות לשחרורו של פדידה. לדבריה, בנוסף לכך שמדובר בעבירה חמורה, הנאשם הוא בעל אזרחות זרה ודרכון זר, יש לו קרובים בארצות הברית והוא התבטא בפני שוטרים שלא יישב בכלא. "העובדה שמיוחסת לו עבירת השיבוש, האזרחות הזרה, המשפחה בחו"ל והעובדה שהוא אומר לשוטר שהוא לא יישאר בכלא ויתאבד אם יהיה שם, מצביעה על חשש וסיכון", אמרה נציגת הפרקליטות בדיון. "ערכנו בדיקה בעניין עם שב"ס, וכל האמור בבקשת המעצר הובילו את השב"ס להגיע לקביעה שיש חשש לבריחה. התזכיר מחמד על אלמנטים ילדותיים בחשיבה שלו, ושהוא מכור לחומרים מסוכנים, שיש לו הרגלי צריכה קבועים".

יונתן פדידה בדיון על שחרורו למעצר בית בבית המשפט המחוזי בלוד, 10 בפברואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
"סיגל לעצמו מנהג של נסיעה פראית". יונתן פדידה בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, בועז אפרת

עורך דינו של פדידה, עו"ד עדי כרמלי, הציג מסמך משטרתי המעיד על כך שהמשטרה המשיכה לבצע פעולות חקירה לאחר הגשת כתב האישום ושיבשה פעולות, אולם השופט סירב לקבלו. לטענת עו"ד כרמלי, פדידה "מתמודד עם מטען נפשי ונושא מטען רגשי בעקבות האירוע".

עורך הדין טען כי התסקיר שנערך לו קבע כי הוא לא מהווה סכנה. לטענתו, שחרורו למעצר בית עשוי לסייע לו להתגבר על הקשיים עמם הוא מתמודד. בדבריו, הזכיר כמה תקדימים שבהם נאשמים בעלי עבר פלילי חמור יותר, ואף מי שנקבע כי שיבשו חקירה, שוחררו למעצר בית - בהם אלי בר זכאי, הנאשם בדריסת הנער אילון שלו-אמסלם, ויצחק אספה, שהורשע בהפקרת הנער ארי נשר.

לבסוף, אמר השופט דוריאן כי "עניינו באירוע טראגי ומצער במיוחד המתואר לפרטיו בכתב האישום. השופט סקר את פרטי האירוע, בהם שינוי חלקי הרכב, נהיגה במהירות מופרזת עוד קודם לתאונה, נהיגה תחת השפעת סמים ביום התאונה, השלכת שקית הקנאביס שברשותו לצד הדרך ודריסתם של ויינשטיין ולוגסי. "לצערנו נהיגה בכלי רכב גובה מחיר גבוה. אין ענייננו בתאונה שנגרמה באופן רגיל, שלעיתים קרובות נוצרת עקב אי-תשומת לב זמנית, צירוף מקרים מצער וכיוצא בזה".

הגשת כתב אישום נגד יהונתן פדידה בגין דריסתם למוות של רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בצומת בני ציון, בית משפט מחוזי מרכז, 8 בינואר 2020. ראובן קסטרו
משפחות ההרוגים מוחות בבית המשפט, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

לדברי דוריאן, יוצרי הסיכון היו ידועים עוד לפני התאונה. "המשיב שינה שינויים טכניים ברכב כדי להגדיל את היקף המנוע כשמטרתו הייתה השגת מהירות שאסור להשיג, וכל יצר את המצע הטראגי להתרחשות התאונה", אמר השופט.

הוא הוסיף כי פדידה "סיגל לעצמו מנהג של נסיעה פראית ומסוכנת באותו נתיב בו מותרת מהירות 80 קמ"ש לכל היותר, בשעות הבוקר שבהן הכביש משמש כלי רכב אחרים - מכוניות ואופניים, וגם רצים בשולי הדרך. כך, ניתן לומר שהתאונה הייתה עניין של זמן ומצער מאוד שאירעה בנסיבות שגבו את חייהם של שני אנשים, ובמידת מה נפל גם השיב (פדידה, ב"א) קורבן להתנהגותו שלו". הוא אף ציין כי "בוודאי שאם יורשע צפוי למשיב עונש חמור".

עו"ד כרמלי, המייצג את פדידה, אמר לאחר ההחלטה כי "אנחנו סבורים שההחלטה הזו שגויה, נלמד אותה ונבחן אפשרות להגיש ערר". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא איננו מופתע מהארכת מעצרו. לדבריו, "בתיק עם תוצאה כל כך טראגית קשה להורות על שחרור. תסקיר המבחן היה צריך להוביל לתוצאה אחרת".

הגשת כתב אישום נגד יהונתן פדידה בגין דריסתם למוות של רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בצומת בני ציון, בית משפט מחוזי מרכז, 8 בינואר 2020. ראובן קסטרו
משפחות ההרוגים מוחות בבית המשפט, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

חיים סגל, אביה של אשתו של תומר, עדי, אמר כי "הייתה היום החלטה מאוד משמעותית, שבה הוחלט להשאיר למעצר עד תחילת המשפט את הרוצח פדידה שרצח שני רוכבים תמימים. מקומו בכלא כמו כל מחבל שרוצח אנשים".

עזריאל, אביו של תומר, בירך גם הוא על ההחלטה. "זו נקודת ציון במלחמה נגד תאונות הדרכים ומרצחים שנוסעים עם סמים באיבוד שליטה. אנחנו סומכים על המשטרה והפרקליטות", ציין עזריאל. אהרן, אביו של יניב, הוסיף לדבריו כי מדובר ב"דרך נכונה שבה התחילו כדי להמשיך להקטין את הקטל בדרכים".

בכתב האישום נטען כי פדידה ערך שינויים ברכבו לצורך הגדלת הספק המנוע, ובשנתיים שקדמו לתאונה נהג פעמים רבות במהירות מופרזת ובאופן מסוכן. בבוקר התאונה, כך נטען, הוא נהג לכיוון מקום עבודתו תחת השפעת קנאביס, וכשברשותו 8.48 גרם של הסם.

ויינשטיין ולוגסי נסעו בשולי הנתיב הנגדי לנסיעתו, כאשר מימינם מעקה בטיחות. באותה עת, על פי כתב האישום, הוא עקף במהירות גבוהה - 158.6 קמ"ש לפחות - שני כלי רכב ועל כן עבר לנתיב הנגדי, ובשלב מסוים הבחין ברכב שהופיע מולו במרחק קרוב. בעקבות זאת, הוא סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבו נסע, אך איבד שליטה על הרכב, סטה שוב לנתיב הנגדי ופגע במעקה הבטיחות. על פי כתב האישום, הרכב הסתחרר ופגע בשני רוכבי האופניים, שנהרגו במקום. לאחר מכן, כך נטען, פדידה השליך את שקית הסמים מרכבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully