וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השריפות, שיטפונות: שיא גשם של 30 שנה בסידני

העיר האוסטרלית מוצפת בימים האחרונים, ושירותי מזג האוויר הזהירו מפני שיטפונות מסכני חיים. תושבים פונו מבתיהם, ואלפים ללא חשמל - אך אלו כיבו שתי דליקות שהשתוללו במשך חודשים

צילום: מתוך הטוויטר של Nine News Australia, עריכה: עמית שמחה

סידני חוותה את כמות הגשמים הגדולה ביותר זה 30 שנה, שהובילה להצפות ולכאוס תחבורתי כשאלפים נאלצים לברוח מביתם. 391.6 מ"מ של גשם ירדו בארבעת הימים האחרונים, ושירותי מזג האוויר הזהירו מפני שיטפונות מסכני חיים. בנוסף לכך, כמאה אלף תושבים בעיר נותרו ללא חשמל, אך הגשם הביא עמו גם בשורה חיובית: שתי השריפות הגדולות ביותר במדינת ניו סאות' וויילס כובו, אחרי חודשים ארוכים.

הלשכה המטאורולוגית הזהירה כי אזורי השריפות מועדים במיוחד לשיטפונות, וכי המים עשויים לשאת עמם כמויות גדולות של פסולת. למרות הגשמים, 31 מוקדים עדיין בוערים בניו סאות' וויילס, אך אף אחת מהן לא נחשבת לסכנה מידית כרגע. הגשמים המאסיביים גם חידשו את אספקת המים באזור, שנאבק בשנים של בצורת.

הולכי רגל צועדים בגשם, סידני אוסטרליה, 7 בפברואר 2020. רויטרס
תושבים הונחו להישאר בבתים. גשמים בסידני/רויטרס
הולכי רגל צועדים בגשם, סידני אוסטרליה, 9 בפברואר 2020. רויטרס
גשם בסידני, אוסטרליה/רויטרס

בסידני לבדה חולצו לפחות 200 בני אדם על ידי שירותי החירום. מאט קירבי, דובר שירותי החירום הממלכתיים (SES), אמר כי "כל מקום נפגע, קשה להצביע איפה הכי קשה". כמה בני אדם נפצעו, בהם ארבעה שהיו בתוך מכונית שנמחצה אתמול על ידי עץ שנפל עליה במרכז העיר. היום מתנהלים חיפושים אחרי אדם שנסחף מגשר כשהוא במכוניתו.

גם שירותי הרכבת והמעבורות בסידני שובשו הבוקר, וכמה מסופים באחת התחנות המרכזיות של סידני נותרו מתחת למים. עשרות בתי ספר נסגרו.

שר החירום הממלכתי, דייוויד אליוט, הפציר בתושבי סידני לעזור לשירותי החילוץ ולקחת ברצינות את האזהרות. שירותי החירום יעצו לתושבים להישאר בבתיהם כדי להימנע מהכאוס התחבורתי. לאלפי תושבים באזורים הנמוכים בעיר נאמר להתפנות או להתכונן לעזוב את בתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully