וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד ט"ו בשבט: 11 אלף עצים יישתלו לאורך שבילי אופניים בגוש דן

10.2.2020 / 13:27

חברת נתיבי איילון תשתול אלפי עצים חדשים לאורך 100 ק"מ של שבילי אופניים שמתכננת החברה ברחבי מטרופולין תל אביב. המטרה: שיעניקו צל טבעי לרוכבי השבילים. ראש אגף הנדסה בחברה הבטיח כי "הוספת העצים תייצר צל טבעי לרוכבים ותשמש כריאה ירוקה"

-

חברת נתיבי איילון הודיעה היום (שני) כי היא מגדלת 11 אלף עצים מ-50 סוגים שונים במשתלה באזור המרכז, לקראת שתילתם כעצים גדולים, לאורך כ-100 קילומטרים של שבילי האופניים של מטרופולין תל אביב המתוכננת - "אופנידן". במסגרת הפרויקט שמובילה החברה, הושם דגש על פיתוח הסביבה הירוקה של הפרויקט ויצירת צל טבעי לאורך נתיבי האופניים. לדברי החברה, סוגי העצים נבחרו בהתאם לתנאי השטח ולעצים הקיימים כבר בכל עיר שבה עוברים נתיבי האופניים.

בחברה הוסיפו כי כמה זני עצים נדירים יישתלו במסגרת הפרויקט, כדי לאפשר בתי גידול אקולוגיים למיני ציפורים וחרקים. סך הכל יישתלו כ-50 סוגי עצים שונים, ביניהם: סוגים שונים של פיקוס, אלה ארץ ישראלית, שקד, דולב, אקליפטוסים מזנים שונים, עצי תות לבן, אורן, אלון, עצי הסיגלון למיניהם, חרוב, מייש, סיסם הודי ועוד.

חברת נתיבי איילון תשתול 11,000 עצים חדשים שיעניקו צל טבעי לאורך 100 קילומטר של שבילי אופניים במטרופולין תל אביב. נתיבי איילון, אתר רשמי
שביל אופניים של חברת נתיבי איילון, ועצים שנשתלו בצידיו/אתר רשמי, נתיבי איילון

בתהליך בחירת זני העצים הושקעה מחשבה רבה ונלקחו בחשבון שיקולים דוגמת קצב צמיחה מהיר, ריבוי צל, תחזוקה נמוכה ומיעוט לכלוך והפרעה לתנועת רוכבי האופניים. העצים יינטעו בהדרגה לפי קצב העבודות על המקטעים השונים, עם סיום עבודות התשתית. מיקום העצים לאורך שבילי האופניים ייקבע לפי כיוון השביל ומתוך שיקולי הצללה. כך לדוגמא, אם השביל יהיה מצפון לדרום, העצים יישתלו בצדו המזרחי של השביל, כדי לספק צל מקרינת השמש בבוקר ובצהריים.

עוד בוואלה!

כמו באמסטרדם: תכנית שבילי האופניים שתחבר את מטרופולין ת"א יוצאת לדרך

לכתבה המלאה
חברת נתיבי איילון תשתול 11,000 עצים חדשים שיעניקו צל טבעי לאורך 100 קילומטר של שבילי אופניים במטרופולין תל אביב. נתיבי איילון, אתר רשמי
ישמשו כצל טבעי. העצים המחכים להישתל בצידי הדרכים/אתר רשמי, נתיבי איילון

במסגרת פרויקט "אופנידן" יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שייחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון. נתיבי האופניים יוקמו במקטעים של כ-15 ק"מ ויאפשרו נסיעת אופניים רציפה עבור הרוכבים. הם ייבנו ככביש לכל דבר, בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטרים (דו-סיטרי), עם הפרדה מתנועת המכוניות והולכי הרגל, הפרדות מפלסיות, גשרים לחציה של כבישים מהירים, מתקני דרך לרוכבי האופניים, עמדות ריענון ומנוחה, מפות ושילוט, הצללה וטכנולוגיה תומכת.

חברת נתיבי איילון תשתול 11,000 עצים חדשים שיעניקו צל טבעי לאורך 100 קילומטר של שבילי אופניים במטרופולין תל אביב. נתיבי איילון, אתר רשמי
100 קילומטר של שבילי אופניים. הכביש של נתיבי איילון בבנייה/אתר רשמי, נתיבי איילון

ראש אגף הנדסה בחברת נתיבי איילון, גלעד שרון, אמר כי "הוספת אלפי העצים החדשים למרקם האורבני תייצר צל טבעי לרוכבים ותשמש כריאה ירוקה, בעלת נוף טבעי מגוון התומכת ביעדי הפרויקט לצמצום זיהום אוויר במטרופולין". הוא הוסיף כי "הפרויקט יאפשר תחבורה ברת קיימא בין ערי מטרופולין ת"א, ותייצר אלטרנטיבה נוחה וירוקה לצרכי היוממות של תושבי המרכז במקום לבלות אז הזמן בפקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully