וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו באמסטרדם: תכנית שבילי האופניים שתחבר את מטרופולין ת"א יוצאת לדרך

2.12.2018 / 22:35

מסלול האופניים הראשון, המחבר בין תל אביב לאזורי התעסוקה בבני ברק, נחנך כחלק ממעטפת שתיסלל באורך של 110 קילומטרים. השבילים הייחודיים יאפשרו רכיבה רציפה מתל אביב לחולון, בת ים, רמת גן ובני ברק כדי להקל על עומסי התנועה באזור גוש דן

מערכת וואלה!

תכנית שבילי האופניים המחברת בין תל אביב לערי גוש דן נחנכה היום (ראשון) עם פתיחתו של המסלול הראשון, היוצא מפארק הירקון ומחבר את העיר עם אזורי התעסוקה של בני ברק השכנה. מאחורי היוזמה עומדים ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי והפילנתרופ הישראלי-קנדי סילבן אדמס, שהביא את מרוץ האופניים ה"ג'ירו ד'איטליה" לישראל. השבילים הייחודיים יאפשרו רכיבה רציפה מתל אביב לחולון, בת ים, רמת גן ובני ברק כחלק מחזונו של חולדאי "להפוך את תל אביב לאמסטרדם של המזרח התיכון".

"שביל אופניים סילבן אדמס" שהושק הבוקר באורך של כשלושה קילומטרים וחצי, הוקם במשך כשנה ובעלות של כשבעה מיליון שקלים. חולדאי ואדמס רכבו לראשונה על המסלול יחד עם רוכבי ה"סייקלינג אקדמי" - קבוצת האופניים המקצוענית הראשונה של ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה במשטרה אחרי נאום נתניהו: "הפחדה ומסר לחוקרים"
בגלל "זובור": משרד הביטחון יכיר בנכותו של לוחם לשעבר שחלה בסוכרת
עם ילקוט ובליווי חברות: תיעוד הרגעים האחרונים של הנערה שנרצחה בת"א

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב בהשקת קטע ראשון משביל אופניים שיחבר את הפרברים לתל אביב, מצורפת מפת השבילים. כפיר סיוון, מערכת וואלה!
חניכת שביל תל אביב-בני ברק, היום/מערכת וואלה!, כפיר סיוון

בכך ממשיך אדמס במשימה הלאומית שלקח על עצמו - קידום ענף רכיבת האופניים בישראל. במסגרת זו הוביל את הקמתו בישראל של הוולודרום הראשון במזרח התיכון, היכל ייעודי למרוצי אופניים בעלות של כ-70 מיליון שקלים שיוכל להכיל יותר מ-600 צופים. כעת, בהשקעה משותפת עם קק"ל קנדה, חבר הפילנתרופ לחולדאי ויחד יוציאו לפועל את התכנית שתחבר בין ערי גוש דן למטרופולין תל אביב באמצעות מעטפת רחבה של שבילי אופניים חדשים.

אדמס סיפר כי לפני כמה שנים ערך אירועי התרמה במונטריאול ובחר להשקיע את הכספים שנאספו לטובת הקמת שבילי האופניים בישראל. "אמסטרדם שמה לה למטרה בשנות ה-50 להפוך את העיר לעיר האופניים", הסביר הפילנתרופ. "מאמין שאם העיר תל אביב תציב בפניה את החזון הזה היא תצליח להפוך אותו למציאות".

עוד באותו נושא

סייקלינג אקדמי חתמה על הסכם עם קבוצת אופניים צרפתית

לכתבה המלאה
הושק קטע ראשון משביל אופניים שיחבר את הפרברים לתל אביב, מצורפת מפת השבילים. כפיר סיוון, מערכת וואלה!
סימון קטע השביל שנחנך/מערכת וואלה!, כפיר סיוון

שביל האספלט החדש משמש כציר משמעותי המחבר את השכונות הסמוכות לפארק הירקון - בבלי, בני דן, אוסישקין, מעוז אביב וכוכב הצפון - אל עבר אזור התעסוקה ברמת החייל ועד לבני ברק ורמת גן. תכנונו כלל שני מסלולים מקבילים, כל אחד מהם ברוחב של שלושה מטרים, ופס הפרדה ברוחב מטר נוסף - כך שהוא מהבטיחותיים ביותר הקיימים כיום. כמו כן, כללו העבודות להקמת שביל את הריסת אחד הקירות המקיפים את אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף והרחקתו של הקיר ב-2.5 מטרים צפונה, לצד עבודות גינון ותחזוקה נוספות.

השבילים הבאים בתכנית יובילו את הבאים מהערים הסובבות לתוך תל אביב, באופן שאמור להקל על עומסי התנועה ולאפשר לציבור להגיע למקומות העבודה באמצעות אופניים. המסלולים, באורך כולל של 110 קילומטרים, ייבנו לצד שדרוג תשתיות רוכבי האופניים הקיימות, כך שישרתו את הרוכבים ואת הולכי הרגל באופן מאובטח. כל זאת בנוסף ל-140 הקילומטרים של שבילי האופניים הסלולים כבר כיום ברחבי העיר תל אביב-יפו.

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב בהשקת קטע ראשון משביל אופניים שיחבר את הפרברים לתל אביב, מצורפת מפת השבילים. כפיר סיוון, מערכת וואלה!
חולדאי רוכב בשביל החדש, היום/מערכת וואלה!, כפיר סיוון

התנועה בתל אביב מתאפיינת בשנים האחרונות באלפי רוכבי אופניים. בנוסף לבעלי האופניים. פרויקט שבילי האופניים העירוניים בעיר החל עוד ב-1998, לפני 20 שנה, עוד בתקופה שהשימוש בהם בעיר היה יחסית נדיר. להערכת העירייה, היום משתמשים באופניים בדרך של קבע כבר 20% מאוכלוסיית העיר. "השביל החדש יאפשר לאלפי אנשים להגיע לעבודה בצורה מהירה ויעילה באמצעות רכיבה באחת הריאות הירוקות היפות בעירנו", אמר חולדאי וסיפר כי בימים אלה נבנה גם ציר מטרופוליני דרומי, שיחבר את חוף הים ביפו לצומת חולון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully