וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה אחת: יותר מ-12 אלף פגיעות בקטינים ברשת, 70% מהקורבנות הן ילדות

9.2.2020 / 6:00

מאז שהחל לפעול מוקד 105 שמטרתו להגן על ילדים ברשת עברה שנה, הגיעו אלפי פניות על פגיעות בקטינים כששליש מהן על רקע מיני. רוב הנפגעים הם בגילאי 12-14, ומרבית הפוגעים - הם בני נוער בעצמם. השר ארדן קרא להורים: "תהיו מעורבים יותר בהרגלי הגלישה של ילדיכם"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן ועמית שמחה

(בווידאו: דיון בהארכת מעצרו של הפסיכולוג ד"ר עידן קוסובסקי, החשוד בעבירות מין בקטינים)

בין פברואר 2018 ועד לסוף שנת 2019, נרשמו יותר מ-12 אלף אירועים של פגיעות פליליות ואזרחיות בקטינים ברשת. השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת שחל היום (ראשון), מגיע כשנה מאז שהחל לפעול מוקד 105, שמטרתו הגנה על ילדים במרחבי האינטרנט, והנתונים לשנה זו שמציג המטה - מדאיגים במיוחד.

מהנתונים עולה כי בשנת 2019 התקבלו 7,655 פניות למוקד, ויותר משליש מהפניות נוגעות לפגיעות על רקע מיני. הקטגוריות המובילות בפניות למוקד הן בריונות, הצקה, שידול והטרדת קטינים ברשת, עבירות מין, ואיום בהתאבדות או חשש לחיי אדם.

רוב הנפגעים הם בגילאי 12-14, ומספר הנפגעים הרב ביותר הוא בגיל 13, בשיעור של 16% מכלל הפניות. מתוך כלל הנפגעים המדווחים, 69% הן ילדות ונערות ו-31% הם ילדים ונערים.

הכנות משטרת ישראל לאירוויזיון, 16 במאי בתל אביב. ראובן קסטרו
38% מהפניות מגיעות מההורים. נתוני המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת/ראובן קסטרו

עוד עולה מהנתונים כי כ-70% מהפוגעים הם קטינים, ורובם המובהק, כ-77%, הם זכרים. מרבית הפוגעים הם בגילאי 13-16, ומספר הפוגעים המאותרים הרב ביותר הוא בקרב נערים בגילאי 13 עד 14, בשיעור של 16% מכלל הפוגעים המדווחים.

ב-38% מהמקרים, הפניות למוקד מגיעות מהורים, 28% מהפונים הם הנפגעים עצמם ו-10% מהפניות מגיעות מצוותי החינוך. למוקד פנו גם אגודות ופורומים, עדים לפגיעה באחר, קרובי משפחה ועוד.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, ומוקד 105 שהוקם בהובלת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, פועל בכל שעות היממה. שותפים בו גורמי המשטרה, כמו גם המשרד לביטחון הפנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומשרד המשפטים.

עוד בוואלה!

הורים מת"א נגד בית הספר החדש בפארק צמרת: "משתמשים בילדינו ככלי"

לכתבה המלאה
טקס חניכת המבנה החדש של מרחב שומרון של המשטרה המתקיים כעת בעיר אריאל, במעמד השר לבט"פ גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ממ"ז ש"י, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני, ונוספים.. קובי ריכטר/TPS, TPS
"סוף שיתוף במחשבה תחילה", השר ארדן/TPS, קובי ריכטר/TPS

במהלך השבוע הקרוב יתקיימו פעילויות מגוונות גם במערכת החינוך להעלאת המודעות לגלישה בטוחה ולמתן כלים למוגנות ולדיווח במקרי פגיעה. הפעילויות יתמקדו בתופעת הצילום, השיתוף וההפצה של תמונות וסרטונים, וכן הדגשת ההיבט הפלילי שאינו מוכר דיו בקרב ילדים והורים.

כמו כן, במהלך השבוע הלאומי, יתקיים צ'אט לייב בדף הפייסבוק של המטה הלאומי. לרשות הגולשים יעמדו אנשי מקצוע המתמחים בגלישה בטוחה ברשת, הדרכת הורים למוגנות, זיהוי סימני מצוקה ופנייה לסיוע, איומים וסכנות נגד קטינים.

"השבוע יעמוד בסימן 'סוף שיתוף במחשבה תחילה'", אמר השר ארדן, שיזם את מוקד 105. "אנחנו גאים שמתחילת פעילות המוקד טופלו יותר מ-12 אלף אירועים בכל טווח הפגיעות בילדים ובני נוער ברשת. אנו נמשיך להגן עליהם וקוראים להורים להיות מעורבים יותר בהרגלי הגלישה של ילדיהם כדי להימנע מחשיפה לסכנות מיותרות ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully