וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בקפריסין: העליון במדינה הסכים לדון בערעור הצעירה הבריטית

8.2.2020 / 21:51

בעליון קיבלו את בקשתה של הצעירה שהגישו עורכי דינה על הרשעתה בהטרדת הציבור לאחר שבדתה תלונה על אונס בידי ישראלים. הדיון הראשון בנושא יתקיים בחודש הבא. הערעור עצמו ישמע במועד מאוחר יותר, שטרם נקבע

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט העליון בקפריסין קיבל הערב (שבת) את בקשת הערעור שהגישו עורכי דינה של הצעירה הבריטית בת ה-19, שהורשעה לפני כחודשיים בהטרדת הציבור. זאת, לאחר שבדתה תלונה על אונס בידי נערים ישראלים שביקרו באי. הדיון הראשון - קדם משפט - צפוי להתקיים ב-3 במרץ, אולם הערעור צפוי להישמע במועד מאוחר יותר, שטרם נקבע.

בתחילת ינואר,בית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני גזר על הצעירה עונש מאסר על תנאי של ארבעה חודשים למשך שלוש שנים, וכן קנס של 140 אירו. זאת, לאחר שבסוף דצמבר הרשיע אותה בהטרדת הציבור, בשל תלונת שווא שכביכול הגישה אודות האונס שהיא טוענת כי חוותה. עורכי דינה טוענים כי חוקרי המשטרה גבו ממנה הודאה בבדיית האונס, שלא כחוק, ותוך הפעלת לחץ פסול.

הצעירה הבריטית מגיעה לבית המשפט לשמיעת גזר דין, קפריסין, 7 בינואר 2020. רויטרס
הצעירה הבריטית סמוך לבית המשפט בקפריסין בתחילת החדש שעבר/רויטרס

בבקשת הערעור שהגישו מטעמה עורכי הדין של ארגון "צדק בחו"ל" לבית המשפט העליון בקפריסין, טוענת הבריטית כי "זכתה למשפט לא הוגן". בין היתר טוענים סנגוריה כי "היה צורך לזמן את הישראלים להעיד". הם טוענים כי בית המשפט לא לקח בחשבון את כישלונה של התביעה בהצגת ראיות להוכחת האירוע שקרה באותו לילה בחדר המלון, ובכך שלא הצליחו לזמן את הנערים הישראלים למסור עדות. לטענתם, כך נותר בית המשפט רק עם עדותה של הצעירה על שנעשה בחדר ההוא, ולא היה צריך לקבוע ברמה הפלילית שהיא שיקרה כי נאנסה.

בערעור נטען כי לא היה צריך לקבל את הודאתה של הצעירה שבדתה כביכול את תלונתה, בהתחשב בכך שהושגה לאחר שהיא עוכבה בתחנת המשטרה כמעט שבע שעות, ללא עורך דין וללא מתורגמן. יתר על כן, הצהרת חזרתה בה אינה אמינה והיה צריך להחריג אותה בשל הפרעת פוסט טראומה ממנה היא סובלת, והודעותיה במדיה החברתית, מראות כי היא היתה תחת לחץ כבד לחזור בה מתלונת האונס.

עוד בוואלה!

מסע ירי בשידור חי בפייסבוק: חייל בתאילנד רצח 20 בני אדם והתבצר בקניון

לכתבה המלאה
גזר הדין לבריטית בפרשת האונס בקפריסין, הפגנת פמיניסטיות בבית המשפט, 30 בדצמבר 2019. יואב איתיאל
הערעור יישמע במועד מאוחר יותר. בית המשפט בקפריסין/יואב איתיאל

עוד נטען כי שופט בית המשפט המחוזי לא אפשר לבריטית דיון הוגן, ונעל את דעתו למרכיב מהותי של העבירה בכך שצעק ללא הפסקה "זה לא משפט אונס, אני לא רוצה לשמוע עדויות על אונס". כמו כן, נטען כי בית המשפט לא לקח בחשבון את כשלון רשויות החוק בביצוע חקירה נאותה של האונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully