וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ימים אחרי התקרית: צה"ל עצר את המחבל שהשליך בקבוק תבערה על לוחם

8.2.2020 / 18:31

כוחות הביטחון עצרו את המחבל שיידה בקבוק תבערה לעבר קצין מג"ב במהלך הפרות סדר בחברון. החשוד הועבר לחקירה. בתיעוד התקרית שהופץ ברשתות נראה כי הלהבות גרמו להתלקחות מדיו והציוד שנשא על גופו, אולם הוא הוא לא נזקק לטיפול רפואי

עריכה: שאול אדם

חמישה ימים מאז התקרית בה פלסטיני השליך בקבוק תבערה לעבר קצין מג"ב בחברון, דובר צה"ל הודיע היום (שבת) כי החשד נעצר. "לוחמי צה"ל בעיר חברון עצרו אתמול את המחבל שהשליך את בקבוק התבערה בעיר חברון במהלך הפרות הסדר האלימות", נמסר בהודעה. החשוד הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

המקרה אירע ביום שני, והלוחם לא נזקק לטיפול רפואי. בתיעוד שהופץ בכלי תקשורת ערביים, נראה השוטר פועל לפיזור מפגינים. בשלב מסוים פגע בו הבקבוק, ולהבות גרמו להתלקחות מדיו והציוד שנשא על גופו.

השוטר, יחד עם לוחמי מג"ב נוספים, הוזעקו למקום כדי לפזר עשרות מתפרעים שיידו אבנים בעיר. לפי הודעת מג"ב, הם "ביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות", ובמהלך הניסיון להדוף את המתפרעים הושלך לעבר אחד מהם בקבוק התבערה. עוד נמסר ממג"ב כי המתפרעים פוזרו והמקום חזר לשגרה.

שוטר מג"ב עולה באש לאחר שהושלך לעברו בקבוק תבערה 3 בפברואר 2020. רויטרס
שוטר מג"ב עולה באש לאחר שהושלך לעברו בקבוק התבערה, יום שני/רויטרס

מעצר המחבל מגיע לאחר שבוע מתוח בגזרת יו"ש, כשרק אתמול צעיר פלסטיני בן 19 נורה למוות על ידי צה"ל בהפרות סדר בקפין, עיירה פלסטינית באזור טול כרם. לפי הדיווחים, הצעיר - בדר נידאל אחמד נאפלה - נורה בצווארו לאחר שטיפס על גדר הביטחון, ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי על מותו.

הפרות סדר נוספות נרשמו בכמה מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון. באחת מהן, שלוש לוחמות מג"ב נפגעו מזריקת אבנים בעזון, עיירה פלסטינית בין שכם לקלקיליה. שתיים מהן, שנפצעו בפנים ובמצח, נזקקו לטיפול רפואי ופונו על ידי מד"א. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות שמונה פצועים מירי צה"ל פונו לבית החולים בקלקיליה.

הפרות הסדר בגדה נערכו ברקע שני פיגועים שאירעו ביום חמישי בהפרש של שעות בודדות, ופיגוע נוסף יממה לפני כן: 12 חיילי גולני בירושלים נפצעו לאחר שעל פי החשד נדרסו על ידי מחבל ממזרח העיר, חייל צה"ל נפצע באורח קל מירי שבוצע לעברו ולעבר חייל נוסף בצומת הפרסה, שבאזור החטיבה המרחבית אפרים, וביום חמישי לוחם מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי שביצע ערבי ישראלי תושב חיפה, סמוך להר הבית.

עוד בוואלה!

תיעוד: בקבוק תבערה הושלך על שוטר מג"ב בחברון

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל פרוסים ברחבי חברון 6 בפברואר 2020. אמיר בוחבוט
כוחות צה"ל פרוסים ברחבי חברון, חמישי/אמיר בוחבוט

גל האלימות נערך אחרי פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. התכנית, שטראמפ הציג לפני שבוע יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כוללת הכרה בריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לצד הקפאת הבנייה למשך ארבע שנים שבמהלכן יתנהל משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית. בעקבות פרסום התכנית, התקיימו בשבוע האחרון הפגנות ברצועת עזה וברחבי הגדה, שלדברי הסהר האדום הביאו לעשרות פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully