וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שזוכה במשפט: טראמפ פיטר שני עדים בהליך ההדחה נגדו

עורך דינו של אלכסנדר וינדמן, החבר במועצה לביטחון לאומי, הודיע כי בבית הלבן הראו לו את הדרך החוצה, אחרי שהעיד על שיחתו של נשיא ארה"ב עם עמיתו האוקראיני. גם שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי, גורדון סונלנד, אמר שטראמפ מתכוון לפטר אותו משום שהעיד נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: טראמפ משתלח במי שעמדו בראש ניסיון הדחתו, אתמול)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח שני עדים מרכזיים שהעידו נגדו וחשפו את פעולותיו של הנשיא להפעיל לחץ פסול לכאורה על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. הראשון שפוטר מתפקידו הוא הקצין האמריקני אלכסנדר וינדמן, שהעיד במשפט ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "וינדמן התבקש לעזוב בגלל שאמר את האמת", אמר סנגורו, דיוויד פרסמן. "האמת עלתה לקצין אלכסנדר וינדמן בעבודתו, בקריירה שלו ובפרטיות שלו". לדבריו, "האיש החזק בעולם" החליט לנקום בו.

וינדמן, קצין בדרגת לוטננט-קולונל בצבא האמריקני וחבר בוועדה לביטחון לאומי, האזין במסגרת תפקידו לשיחתו של טראמפ עם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי ב-25 ביולי, שעמדה בלב הליך ההדחה. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", התקיימו מאמצים לסלק את וינדמן, לדברי שני גורמים המעורים בצעד, כחלק ממגמה רחבה יותר של סימון אויביו של טראמפ, אחרי שזוכה ממשפט ההדחה בסנאט שנמשך שבועיים. לפי הדיווח, וינדמן יוקצה מחדש למשרה במחלקת ההגנה.

מעבר לוינדמן, גם שגריר ארצות הברית לאיחוד האירופי, גורדון סונלנד, אמר הלילה כי הנשיא טראמפ מתכוון לפטר אותו, משום שהעיד נגדו במשפט ההדחה. "הוזרהתי היום כי הנשיא טראמפ רוצה להעביר אותי מתפקידי", אמר סונדלנד.

אלכסנדר וינדמן במהלך עדותו במסגרת שלב השימועים הפומביים במסגרת חקירת ההדחה כנגד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בקונגרס 19 בנובמבר 2019. רויטרס
"האמת עלתה לו בעבודתו ובפרטיותו". וינדמן מעיד על שיחת טראמפ-זלנסקי (צילום: רויטרס)/רויטרס

וינדמן זומן להעיד בפני בית הנבחרים בחודש נובמבר, ואמר לחברי הקונגרס כי הוא היה "מודאג" ממה שהוא שמע בשית הטלפון, והרגיש שזה "לא ראוי מנשיא ארצות הברית לדרוש מממשלה זרה לחקור אזרח אמריקני ויריב פוליטי". וינדמן העיד גם כי סיכום שיחת הטלפון המדוברת הועברה למערכת מסווגת ופרטית יותר, "כדי למנוע הדלפות" וכדי לסייע ב"שימור שלמותו של התמליל".

במהלך עדותו וינדמן, סגן אלוף בצבא שקיבל עיטור לב הארגמן לאחר שנפצע ממטען חבלה מאולתר בעיראק בשנת 2004, התמודד עם התקפות אופי חוזרות ונשנות של כמה רפובליקנים בוועדת הביון של בית הנבחרים, כולל בגלל נאמנותו למדינה.

וינדמן נולד בקייב, אז חלק מברית המועצות, ונמלט עם משפחתו לארצות הברית בילדותו. הוא אינו הגורם הממשל היחיד המעורב במשפט הדחתו של טראמפ ומשלם על כך במקום עבודתו.

שגריר ארה"ב לשעבר באוקראינה מארי יובנוביץ', דמות מרכזית בחקירת ההדחה שנקראה חזרה מתפקידה בשנה שעברה, פרשה ממשרד החוץ בחודש שעבר. וביל טיילור, שהחליף את יובנוביץ' כדיפלומט הבכיר של וושינגטון באוקראינה, והעיד גם במהלך חקירת ההדחה, נזרק מתפקידו בדצמבר האחרון.

עוד בוואלה!

נאום מצב האומה של טראמפ: "אמריקה חזקה מאי פעם"

לכתבה המלאה
שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי גורדון סונדלנד בשימוע בקונגרס, 20 בנובמבר 2020. AP
"הוזרהתי כי הנשיא רוצה להעביר אותי מתפקידי". השגריר סונדלנד (צילום: אי-פי)/AP
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 6 בפברואר 2020. רויטרס
וינדמן לא הראשון שמאבד את עבודתו לאחר המשפט. הנשיא טראמפ (צילום: רויטרס)/רויטרס

וינדמן, בדברי הפתיחה שלו בהופעתו הציבורית בפני הקונגרס, אמר מסר אישי מדהים ביחס לאופן שבו משפחתו הגיעה לאמריקה לחיים טובים יותר וכיצד הבריחה ממשטר סמכותי החדירה בו ואחיו תחושת חובה לשרת בצבא. הוא אמר שמעולם לא ציפה להעיד על מעשיו של הנשיא, אך הוא עשה זאת מתוך "תחושת חובה" ואמר כי הוא מכיר בכך שפעולותיו "לא יסבלו במקומות רבים בעולם".

"ברוסיה, המעשה שלי להביע את דאגתי לשרשרת הפיקוד בערוץ רשמי ופרטי היה בעל השלכות אישיות ומקצועיות קשות והצעת עדויות פומביות בהן מעורב הנשיא, בוודאי תעלה לי את חיי", אמר. עם פנייה לאביו סיכם וינדמן את הצהרתו באומרו כי "קיבלת את ההחלטה הנכונה לפני 40 שנה לעזוב את ברית המועצות ולבוא לכאן לארצות הברית בחיפוש אחר חיים טובים יותר למשפחתנו". "אל תדאג, אני אהיה בסדר לומר את האמת," אמר וינדמן.

(עדכון ראשון 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully