וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה אחרי הזיכוי: "היה גיהנום, הם עשו הכול כדי להרוס אותנו"

בתגובות ראשונות אחרי תום המשפט בסנאט, יצא הנשיא בזעם נגד הדמוקרטים ומבקריו. "לא עשינו שום דבר רע", אמר בטקס בבית הלבן, בנוכחות רפובליקנים. בכינוס דתי אחר, שאמור להיות נטול פוליטיקה, שב לתקוף את פלוסי, שממנה התעלם שוב. הדמוקרטים: "פספס הזדמנות לאחד"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אחרי זיכויו במשפט ההדחה שהתנהל בסנאט, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) כי ההליך היה "בושה". בחדר המזרחי בבית הלבן, בפני תומכים רבים, טען הנשיא כי "זה היה מצב מאוד לא הוגן". לדבריו, "זה היה רע, זה היה מושחת. זה לא צריך לקרות אי פעם לעוד נשיא. עברנו גיהנום. לא עשינו שום דבר רע".

באולם נכחו כמה מחברי ממשלו, בהם התובע הכללי וויליאם בר ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין ועיתונאים שמרינים. כמו כן, להצהרה הגיע גם מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור מיטש מקונל, שתמך בנשיא לאורך הליך ההדחה. "הבחור הזה נהדר ואני מעריך את זה", הודה טראמפ למקונל. "מיטש, אני רוצה להודות לך מאוד. מדהים".

"זאת חגיגה", אמר הנשיא בנאום לאחר הזיכוי. "עשיתי דברים שגויים בחיי, אודה בזה, אבל זאת התוצאה הסופית", הכריז כשהחזיק את עמוד השער של הוושינגטון פוסט עליו נכתב: "זוכה!". הוא העניק את העיתון לאשתו, מלניה, ואמר כי הם עשויים למסגר זאת.

טראמפ, שדיבר ללא טלפרומפטר במשך יותר משעה, זכה לקבלת פנים חגיגית ולשטיח אדום. הוא כינה את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 על ידי התובע הכללי רוברט מולר "בולשיט".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 6 בפברואר 2020. רויטרס
משולהב לקראת הבחירות. טראמפ, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, בכנס "ארוחת הבוקר של התפילה הלאומית" בוושינגטון, השתלח טראמפ במי שהובילו את ניסיון הדחתו. "כפי שכולם יודעים, המשפחה שלי, האומה הנהדרת שלנו והנשיא שלכם עברו דרך מסע ייסורים על ידי כמה אנשים מאוד לא ישרים ומושחתים", אמר. על הבמה נכחו כמה מבכירי הקונגרס, כולל אויבתו המושבעת, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהובילה את הליך ההדחה נגדו. השניים שוב התעלמו זה מזו, אחרי הפיצוץ המתוקשר ביניהם בנאום "מצב האומה" של טראמפ אתמול.

"הם עשו הכל כדי להרוס אותנו ובכך פגעו קשה מאוד באומה שלנו", אמר טראמפ, שאחז כמנצח בעותקים של שני עיתונים שבהם נכתב בענק "זוכה!". דבריו התוקפניים היו מנוגדים לנימה של הדוברים לפניו, כולל הפרופסור מהרווארד ארתור ברוקס, שאמר כי ארצות הברית חווה "משבר של שנאה וקיטוב" והפציר בנוכחים "לאהוב את אויביכם".

עוד בוואלה!

נאום מצב האומה של טראמפ: "אמריקה חזקה מאי פעם"

לכתבה המלאה
יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי מקשיבה לנאומו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון לאחר הזיכויו בסאנט  6 בפברואר 2020. רויטרס
טראמפ שוב התעלם ממנה. פלוסי, היום/רויטרס

הנשיא לא התרשם מהמסר. "אני לא יודע אם אני מסכים איתך", אמר טראמפ, שהמשיך להפגין את תחושותיו. "אני לא אוהב אנשים שמשתמשים באמונתם כדי להצדיק דברים שהם עושים, שהם יודעים שהוא לא בסדר", אמר ברומזו לסנאטור מיט רומני. הסנאטור מיוטה הוא מבקר ותיק של טראמפ, והוא היה הרפובליקני היחיד שהצביע בעד הדחת של טראמפ. "אני גם לא אוהב שאנשים אומרים 'אני מתפלל בשבילך' כשאתה יודע שזה לא כך", אמר בהתייחסו לפלוסי.

פלוסי הקתולית אמרה בדצמבר כי היא לא שונאת את טראמפ וכי היא מתפללת עבורו. רומני המורמוני ציין את אמונתו כשהצביע בעד הדחת טראמפ בגין ניצול לרעה של סמכותו.

טראמפ, שזוכה לתמיכה רבה מצד נוצרים אוונגליסטים וקתולים שמרנים, התייחס שוב לנושא בנאומו בבית הלבן: "אני בספק אם היא (פלוסי) מתפללת בכלל".

פלוסי אמרה כי הערותיו של טראמפ בארוחת הבוקר, שהתקיימה תחת הכותרת "לאהוב את אויביך", אינן ראויות."הוא מדבר על דברים שהוא יודע עליהם מעט - אמונה ותפילה", אמרה במסיבת עיתונאים.

"התקרבנות והאדרה עצמית"

בנאום בבית הלבן, שנקטע כמה פעמים בשל מחיאות כפיים סוערות וצחוק מצד הקהל, כינה טראמפ את מנהל ה- FBI לשעבר ג'יימס קומי "אדם נבזה" ואת חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף, שהוביל את הליך ההדחה, "אדם נוראי ואכזרי".

המתקפה הפוליטית באירועים היום לא יתרום להלך הרוח המפולג בוושינגטון, במיוחד בשנת בחירות. הדמוקרטים אמרו שטראמפ פספס הזדמנות לאחד את המדינה.

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר כי "במקום התקרבנות והאדרה עצמית, במקום להיות זדוני ונקמני, הנשיא טראמפ יכול היה להשתמש בנאומו הטלוויזיוני ששודר ברחבי המדינה כדי להראות קצת חרטה ולאחד את האומה".

(עדכון ראשון: 17:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully