וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר האשים את אבו מאזן: יש לו אחריות רבה לאירועים האלימים בישראל

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית מעודד את המתחים מאז שפורסמה תכנית השלום. הוא הוסיף כי מנהיגים שמוכנים למדינה "לא קוראים לימי זעם". הוא התייחס גם להצהרתם הצפויה של אולמרט ואבו מאזן נגד התכנית: "אני חושב שזה פתטי"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר האשים הלילה (שישי) את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי יש לו אחראיות רבה לאירועים האלימים האחרונים שאירעו בישראל. לדבריו, מנהיגים שמוכנים למדינה "לא קוראים לימי זעם ומעודדים את האנשים שלהם להמשיך באלימות אם הם לא משיגים את מה שהם רוצים". קושנר הוסיף כי לדעתו אבו מאזן "הופתע עד כמה התוכנית הייתה טובה לעם הפלסטיני, אך נעל את עצמו", בכך שהתנגד אליה מראש.

קושנר, מי שנחשב לאדריכל "עסקת המאה" האמריקנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר כי אבו מאזן גרם למתחים ואלימות בגדה המערבית הכבושה מאז ששוחררה התוכנית בשבוע שעבר. לדבריו, הוא מעלה נקודות מהעבר כשהמצב בשטח השתנה, ו"ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה לפתור את המצב". יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני אמר את הדברים בשיחה עם כתבים לקראת הדיון על תכנית השלום במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע הבא.

לטענת קושנר, ההצעה האמריקנית עשויה להיות הסיכוי האחרון לפתרון, משום ששיעור ההתרחבות של ההתנחלויות הישראליות עלול למנוע את המדינה הפלסטינית העתידית. נכון לעכשיו, הוסיף קושנר, "קשה מאוד לראות מצב רציף בו אתה יכול לנסוע מצד אחד לצד השני", אבל זה עדיין אפשרי. לדבריו, הדבר הכי מועיל שהפלסטינים יכולים לעשות כרגע זה לשבת עם הישראלים ולעבור על התוכנית "שורה אחר שורה".

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר נואם בוועידת שלום במנאמה, 7 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
"ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה לפתור את המצב". קושנר/רויטרס, רויטרס

"אם הם היו רוצים להיפגש, אנחנו היינו שמחים לעשות את זה, אבל אנחנו לא מתכוונים לרדוף אחריהם", אמר קושנר. הוא ציין כי הפגישה עם מועצת הביטחון היתה "מועילה מאוד", והוסיף כי הוא וצוותו יעקבו אחר הקמת ועדה שתערוך מפה מפורטת ותקבע פגישות עם מדינות אירופה והמזרח התיכון, כדי להמשיך ולהסביר על התוכנית.

קושנר התייחס גם להצהרתם הצפויה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואבו מאזן נגד התכנית, ואמר כי "אני חושב שזה פתטי כשאנשים מבקרים את מי שמנסה למצוא פתרון. לדעתי זה נובע מקנאה של אנשים שלא הצליחו לעשות זאת". הוא הוסיף כי אולמרט צריך לעזור "במקום לנסות ולגנוב כותרות כשאתה לא רלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully