וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: אם הפלסטינים לא יעמדו בתנאים - אין צורך להכיר בהם כמדינה

ברקע דחייתו של אבו מאזן את תכנית השלום של הממשל האמריקני, אמר יועצו הבכיר וחתנו של הנשיא טראמפ בריאיון לרשת CNN כי ישראל לא צריכה "לקחת את הסיכון" שבהכרה ברשות הפלסטינית כמדינה, אם ברמאללה לא מסוגלים לעמוד בתנאי התכנית. "הדבר הכי מסוכן הוא מדינה נכשלת"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר אמש (ראשון) כי אם הפלסטינים לא ימלאו את התנאים שנדרשים מהם בתוכנית השלום של הממשל האמריקני, ישראל לא צריכה להכיר בהם כמדינה.

''אם הפלסטינים רוצים לחיות חיים רגילים ונורמליים, כעת יש לנו מסגרת שבתוכה ניתן לעשות זאת", אמר קושנר בריאיון לרשת CNN, "אם הפלסטינים לא חושבים שהם יכולים לעמוד בתנאים האלה, אני חושב שאנחנו לא יכולים להביא את ישראל לקחת את הסיכון ולהכיר בהם כמדינה".

לדברי קושנר, הרשות הפלסטינית כיום היא "מדינת משטרה. לא בדיוק דמוקרטיה משגשגת". הוא הדגיש כי הדבר היחידי שיותר מסוכן ממה שיש לנו היום ברשות הפלסטינית, "הוא מדינה נכשלת''.

ג'ארד קושנר בבית הלבן במהלך ביקור נתניהו, 28 ינואר 2020. רויטרס
"לא בדיוק דמוקרטיה משגשגת". קושנר בבית הלבן, שבוע שעבר/רויטרס

דבריו של קושנר מגיעים לאחר דחייתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את עסקת המאה, וביום שבת בכינוס הליגה הערבית בקהיר הודיע על ניתוק הקשרים עם ישראל וארצות הברית והוסיף לתקוף פעם נוספת את התנכית. בעקבות הדברים, תקף אתמול שליחו לשעבר של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, את אבו מאזן ואמר כי הוא לא מדבר על הבעיה הגדולה יותר עבור הפלסטינים - טרור חמאס הממומן על ידי איראן.

"הנשיא עבאס מדבר אל הליגה הערבית ומגנה את התכנית שנועדה ליצור עתיד מזהיר עבור הפלסטינים, אך איש אינו מדבר על הבעיה מספר אחת עבורם - טרור חמאס במימון איראן - אשר גורם סבל רב לפלסטינים וישראלים", כתב גרינבלט בטוויטר. "עוד הוסיף גרינבלט: "זמן לאמת!".

עוד בוואלה!

גרינבלט לאבו מאזן: דוחה את עסקת המאה אך מתעלם מטרור של חמאס

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שמפגש בין מנהיגי הליגה הערבית בקהיר. 1 בפברואר 2020. רויטרס
דחה את התכנית והודיע על ניתוק הקשרים. אבו מאזן בכנס הליגה הערבית/רויטרס

טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו הציגו ביום שלישי בשבוע שעבר את תכנית הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שכוללת הכרה בריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. בתמורה, ישראל תקפיא את הבנייה למשך ארבע שנים, שבמהלכן יתקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית עתידית, תחת מגבלות, שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים. "הגדה המערבית ועזה מהוות 22% מפלסטין ההיסטורית ואנחנו מרוצים מכך. עכשיו הם רוצים לקחת 32% מהשטח הזה", אמר אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully