וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "עסקת המאה" מפרה את החלטות האו"ם בנושא הסכסוך

בתגובה רשמית ראשונה של מוסקבה, אמר דובר הקרמלין כי התגובה של מדינות ערב לתכנית השלום של טראמפ מטילה ספק בהיתכנותה. "אנחנו רואים את התגובה של הפלסטינים, אנחנו רואים את התגובה של כמה מדינות ערביות"

צילום: רויטרס

רוסיה אמרה היום (ראשון) כי "עסקת המאה" שחשף ממשל טראמפ מפרה את החלטות האו"ם בנושא. לפי דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, גם מדינות ערב לא קיבלו בצורה טובה את התכנית שהוצגה בשבוע שעבר בוושינגטון ונועדה לפתור את הסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטינים.

"אנחנו רואים את התגובה של הפלסטינים, אנחנו רואים את התגובה של כמה מדינות ערביות שדוחות את התכנית הזו בסולידריות עם הפלסטינים", אמר פסקוב. "זה, כמובן, גורם לנו לתהות לגבי ההיתכנות שלה".

התגובה של הקרמלין, הראשונה מאז פרסום התכנית, מגיעה יממה אחרי שהליגה הערבית פרסמה הצהרה הדוחה את "עסקת המאה", בטענה שהיא אינה הוגנת כלפי הפלסטינים. ביום חמישי נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אחרי השתתפותו בחשיפת התכנית בוושינגטון.

על פי מתווה התכנית, ישראל תוכל לספח את ההתנחלויות והפלסטינים יזכו במדינה עצמאית רק תחת תנאים נוקשים, חלקם נראים כבלתי-אפשריים, כמו פירוק חמאס מנשקו. בירתם אמורה לקום באזור מזרח ירושלים. הפלסטינים דחו את היוזמה על הסף ואתמול אמר יו"ר הרשות אבו מאזן כי הוא ניתק את הקשר עם הממשל האמריקני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בקרמלין במוסקבה, 30 בינואר 2020. רויטרס
פוטין ונתניהו בקרמלין, חמישי (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully