וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי המרגמות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברחבי רצועת עזה

6.2.2020 / 2:25

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו כמה יעדים ברחבי הרצועה, בינהם תשתיות תת-קרקעיות של הזרוע הצבאית של חמאס. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי ולהפרחת בלוני הנפץ המרצועה לעבר שטח ישראל

עריכה: אסף דרורי

צה"ל מסר הלילה (חמישי) כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יעדים של חמאס ברחבי רצועת עזה. בין היעדים הותקפו תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום.

תקיפה זאת מגיע לאחר ששני שיגורי פצצות מרגמה נורו במהלך אתמול בערב משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים הפתוחים בלבד וכן לא דווח על נפגעים.

אמש בוצעו כמה הפרחות של בלוני נפץ לשטח ישראל. אחד מצרורות הבלונים אותר באזור שדרות, ובלון נוסף אותר בשדה חקלאי במושב קלחים שבמועצה האזורית מרחבים. כוחות המשטרה הוזעקו לשתי הזירות, וסגרו את השטח עד לסיום טיפול החבלן בחפצים החשודים שחוברו אל הבלונים. באחד מגני הילדים ביישוב אבן שמואל הסמוך לקריית גת תועדו רגעי הבהלה, כשאחד מהבלונים שהופרחו מעזה חלף מעל שמי הגן.

בלונים חשודים שאותרו באיזור שדרות 5 בפברואר 2020. דוברות משטרת ישראל
בלונים חשודים שאותרו באיזור שדרות, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה על צמצום מרחב הדיג ברצועה מ-15 מיילים ימיים לעשרה מיילים, עד להודעה חדשה. מדוברות מתפ"ש נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית".

בלילה בין שלישי לרביעי תקף חיל האוויר במוצב קאדסיה של חמאס, שנמצא מערבית לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לשלושה שיגורי רקטות לעבר נתיבות ויישובי המועצה האזורית שדות נגב. "במהלך התקיפה הותקף אתר לייצור אמצעי לחימה המשמש את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", נמסר מדובר צה"ל, שנימק: "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל". בהמשך הלילה, הכריז דובר צה"ל על תקיפה של יעדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully