וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: שלוש רקטות שוגרו לעבר נתיבות, צה"ל תקף ברצועת עזה

שלוש רקטות ששוגרו מעזה נפלו בשטחים פתוחים, לאחר שהתרעות צבע אדום נשמעו בשדות נגב ובנתיבות. בתגובה, צה"ל תקף אתרים לייצור אמצעי לחימה של חמאס מערבית לחאן יונס. זאת, בהמשך לתקריות בדרום בשבועות האחרונים. גורמים במתפ"ש: מעברי הגבול ארז וכרם שלום ייפתחו כרגיל

צילום: אנטון לברושקו

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

  • שלוש רקטות שוגרו מעזה לישראל ונפלו בשטחים פתוחים
  • לראשונה בשבועות אחרונים - התרעה נשמעה בנתיבות
  • בתגובה, צה"ל תקף יעדי חמאס מערבית לחאן יונס בדרום הרצועה
  • לפי גורמים במתפ"ש, מעברי ארז וכרם שלום ייפתחו כרגיל למעבר סחורות

חיל האוויר תקף במוצב קאדסיה של חמאס, שנמצא מערבית לחאן יונס שבדרום רצועת עזה - כך הודיע הלילה (רביעי) דובר צה"ל. זאת, בתגובה לשיגורי רקטות לעבר נתיבות. "במהלך התקיפה הותקף אתר לייצור אמצעי לחימה המשמש את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", נמסר מדובר צה"ל, שנימק: "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל". בהמשך הלילה, הכריז דובר צה"ל על תקיפה של יעדים נוספים.

התקיפה בוצעה לאחר שמוקדם יותר, נשמעו התרעות צבע אדום ביישובי המועצה האזורית שדות נגב, ולראשונה בשבועות האחרונים - גם בנתיבות. דובר צה"ל מסר כי זוהו שלושה שיגורים בסך הכול, שככל הנראה התרסקו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר.

לפי גורמים ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, מעברי הגבול ברצועת עזה ארז וכרם שלום ייפתחו הבוקר כרגיל. דרך מעבר כרם שלום יועברו סחורות מסוגים שונים, בהם יותר ממאה טון גז, סולר המיועד לתחנה הכוח וכן סולר המיועד לחברות הפלסטיניות.

יחידת סילוק פצצות של צה"ל נערכת לנטרל זר בלונים חשודים בצפון רצועת עזה. 4 בפברואר 2020. אמיר בוחבוט
יחידת סילוק פצצות של צה"ל מנטרלת זר בלונים חשוד בגבול עזה, אתמול/אמיר בוחבוט

האזעקות האחרונות מצטרפות לשורה של אירועים מתוחים בשבועות האחרונים באזור, כשהשבוע שעבר היה אחד הקשים באזור מאז סבב הלחימה האחרון, עם שבע רקטות ולמעלה מ-40 בלוני נפץ שנחתו בישראל. לפני שלושה ימים תקף חיל האוויר כמה מטרות חמאס בבית לאהיה שבצפון רצועת עזה, על רקע הפרחת בלונים ושיגור רקטה, שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בין היעדים שהותקפו היו תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס, ובהן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי.

אירוע הירי הקודם התרחש בזמן שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, ערך מפגש עם תושבים בקיבוץ נחל עוז שבמועצה. בעת ההתרעה גנץ התפנה יחד עם הנוכחים במקום למרחב מוגן. "אני מלא הערכה אל תושבי העוטף ושדרות - אנשים שיודעים לחיות במציאות החירום המתמשכת הזאת", אמר גנץ לאחר התקרית. "אנחנו בכחול לבן חושבים שזו לא אמורה להיות מציאות קבועה. לכן צריך לשנות את זה למדיניות ביטחונית קשוחה. צריך או שחמאס יבוא להסדרה שקטה ויחזיר את הבנים הביתה או שנצטרך ללכת למערכה יותר רחבה".

עוד בוואלה!

להיבהל ביום מבלון, להתעורר בלילה מהתקיפות: השבוע המסויט של תושבי העוטף

לכתבה המלאה
המתיחות בדרום - כל המספרים. 2 בפברואר 2020. עיבוד תמונה
המתיחות בדרום - כל המספרים. 2 בפברואר 2020/עיבוד תמונה

תושבי האזור הביעו תסכול מהחרפת המצב הביטחוני. "אחרי שחשבנו שכבר ראינו הכל והתנסינו בהכל, המצב הביטחוני בעוטף עזה בימים האחרונים מעמיד אותנו בפני התמודדויות חדשות - קשות יותר, מאתגרות יותר, ובעיקר הרבה יותר בלתי נסבלות", אמרה לוואלה! NEWS מירב כהן, תושבת קיבוץ כיסופים. "שיגרה שכוללת הפרחת בלונים על בסיס שעתי וירי מרגמות וקסאמים על בסיס יומי היא שיגרה שלא נוכל לקבלה ולא נסכים לגדל בה את ילדינו. הפיצוצים הרבים והמפחידים שמרעידים את בתינו ואת נפשנו אינם רעשי רקע שאזרחים אמורים להיות חשופים להם".

היא הוסיפה כי "ילדים בשום מקום בעולם לא אמורים לפחד מבלונים, ואנחנו, ההורים שלהם, כמו גם גורמי הביטחון, לא אמורים להזהירם שוב ושוב מפני אותם בלונים מסכני חיים. שיגרה שבה תינוקת בת שלושה שבועות מוגדרת כפצועה קשה, לאחר שהיא נשמטת מידיה של אמה המבוהלת בעת מנוסה לממ"ד בעקבות הזעקת צבע אדום, היא שיגרה שאמורה להרעיד את כל אמות הסיפין במדינה, אבל במקום זאת קברניטי המדינה עסוקים בענייניהם האישיים ובספינים".

(עדכון ראשון: 00:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully