וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי דחה את עסקת המאה של טראמפ

3.2.2020 / 13:08

על רקע הצגת תוכנית השלום שנועדה לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הארגון בו חברות 57 מדינות קרא "לא לשתף פעולה עם התוכנית או הממשל אמריקני בשום צורה שהיא". הדברים נאמרו בפסגה שנערכה בערב הסעודית, שלא דחתה העסקה על הסף, כי היא זקוקה לסיוע של ארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי דחה את תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהוצגה בשבוע שעבר במטרה לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. התכנית, המכונה "עסקת המאה", כוללת תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית - אך על שטח מצומצם מהגדה המערבית, כשבירתה היא בחלקים ממזרח ירושלים, והיא מותנית בשורת תנאים מחמירים.

בפסגה שנערה בעיר ג'דה, ערב הסעודית, קרא הארגון, המונה 57 מדינות, לכל חברותיו "שלא לשתף פעולה עם התכנית הזו או עם הממשל האמריקני ביישומה בשום צורה שהיא". מי שלא הוזמנו לפסגה היו הנציגים האיראנים, שלא קיבלו אשרות כניסה מערב הסעודית, האויבת האזורית. בטהראן גינו את ריאד על כך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרזה על עסקת המאה ב-28 בינואר 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ בעת הצגת "עסקת המאה", בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

על אף שאירחה את הכינוס, ערב הסעודית לא דחתה על הסף את התכנית לאחר פרסומה בשבוע שעבר, כמו כמה מדינות ערביות אחרות הזקוקות לסיוע של ארצות הברית מול איראן וארגוני טרור. החלטה דומה עברה בכינוס הליגה הערבית בשבת.

הפלסטינים מסרבים לדון בה, ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי הוא מנתק את הקשרים עם ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully