וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שעונשו קוצר: איש העסקים נוחי דנקנר שוחרר מהכלא

2.2.2020 / 10:53

דנקנר, שהורשע במסגרת פרשת "הרצת" המניות באיי-די-בי אחזקות, סיים את המאסר שריצה במעשיהו מאז אוקטובר 2018. ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לשחרור מוקדם, לאחר שהודה בפניה: "פעלתי בפזיזות". מצבו הרפואי הוחמר במהלך תקופת מאסרו

עריכה: עמית שמחה

איש העסקים נוחי דנקנר השתחרר היום (ראשון) מבית המעצר ניצן, לאחר שוועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לקיצור מאסרו. דנקנר, שהורשע במסגרת פרשת "הרצת" המניות באיי-די-בי אחזקות, מרצה מאסר בכלא מעשיהו מאז אוקטובר 2018.

הוא נשלח לשלוש שנות מאסר לאחר שהורשע בתרמית בניירות ערך, יחד עם איש שוק ההון איתי שטרום, שנשלח לשנתיים מאסר. לפני כשבועיים, החליט נשיא המדינה ראובן ריבלין לקצר כארבעה חודשים מתקופת מאסרו ולהמיר אותם במסר על תנאי.

בשבועות האחרונים נפתחה נגדו חקירה, שהותרה לפרסום לבקשת וואלה! NEWS. בעקבותיה, הוקפאה בקשתו לשחרור מוקדם והוא הועבר מכלא מעשיהו לבית המעצר ניצן. בהמשך, התיק נגד נסגר מחוסר ראיות, ועל מהות החשדות ופרטי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

שחרור מוקדם לנוחי דנקנר, 2 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
דנקנר בצאתו מבית המעצר, היום (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

ביום חמישי, ועדת השחרורים בכלא מעשיו קיבלה את בקשתו של דנקנר לשחרור מוקדם, ונימקה את החלטתה בכך ש"הוא פרש בפנינו את משנתו תוך מתן משקל להליך השינוי שעבר במסגרת הטיפול לו זכה במהלך שהותו בבית הסוהר. לדבריו, היום הוא מבין כי העבירות שביצע היו עבירות חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר". דנקנר אמר בפני הוועדה: "פעלתי בפזיזות, ובניגוד לדרך בה נהגתי עד אותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט".

ההחלטה על התכנסות ועדת השחרורים התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה. לפי ההחלטה, "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה".

(עדכון ראשון: 9:19)

עוד בוואלה!

מי יחקור את החוקרים: כך בודקים תלונות על עינויים בשב"כ

לכתבה המלאה
שחרור מוקדם לנוחי דנקנר, 2 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
השתחרר מהכלא. נוחי בצאתו מהכלא, היום (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully