וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו של נוחי דנקנר לשחרור מוקדם

30.1.2020 / 11:38

הוועדה שבכלא מעשיהו בו כלוא איש העסקים שהורשע במסגרת פרשת הרצת המניות באיי-די-בי קבעה בהחלטתה כי "ניתן משקל להלך השינוי שעבר האסיר בשהותו בבית הסוהר". דנקנר, שהנשיא ריבלין החליט להמיר את מאסרו במאסר בית, אמר בוועדה: "פעלתי בפזיזות, כל חיי הייתי שומר חוק"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

ועדת השחרורים שבכלא מעשיהו קיבלה היום (חמישי) את בקשתו של נוחי דנקנר, איש העסקים שהורשע במסגרת פרשת הרצת המניות באיי-די-בי אחזקות, לשחרור מוקדם. זאת, כשבועיים לאחר שהחליט נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לקצר כארבעה חודשים מתקופת מאסרו ולהמירם במאסר על תנאי שיתווסף לעונש המאסר שהוטל עליו.

דנקנר לא צפוי להשתחרר היום מבית הסוהר, ומחר בשעות הבוקר בתום ספירת האסירים תתקבל החלטה בשב"ס האם ישוחרר מחר או בראשון. "נעתרנו לבקשה לשמוע את דברי האסיר בפתח הדיון והוא פרש בפנינו את משנתו תוך מתן משקל להליך השינוי שעבר במסגרת הטיפול לו זכה במהלך שהותו בבית הסוהר", מסרה הוועדה בהחלטתה.

"לדבריו, היום הוא מבין כי העבירות שביצע היו עבירות חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר", נמסר. דנקנר אמר בפני הוועדה כי "פעלתי בפזיזות, ובניגוד לדרך בה נהגתי עד אותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט".

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ועדת השחרורים דנה בעניינו. דנקנר בכנסה לכלא מעשיהו/ראובן קסטרו

טרם החלטת הוועדה הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לוועדת השחרורים כי היא אינה מתנגדת לשחרורו ממאסר של דנקנר. "הפרקליטות אינה מתנגדת לשחרורו של דנקנר, זאת לאחר שהרים את הנטל הדרוש לשכנע שהוא ראוי לשחרור מוקדם על פי החוק", נמסר בהודעת הפרקליטות, "מסקנה זו נלמדת מחוות דעת חיוביות ביותר שנתנו בעניינו על ידי שב"ס וחוות דעת טיפוליות אשר מלמדות על הליך טיפולי משמעותי שעבר האסיר בין כותלי הכלא ושבמהלכו, בין היתר, הביע חרטה ולקח אחריות מלאה על המעשים שביצע ובגינם הורשע".

בנוסף, בפרקליטות ציינו כי בהחלטתם ניתן משקל לנסיבותיו הרפואיות של דנקנר "ולאינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצה את עונשו ועמד בכל הפרמטרים הקבועים בחוק. הפרקליטות אף בחנה באופן יסודי את תיק החקירה שנסגר ואין בו עילה למניעת שחרורו המוקדם".

ההחלטה על התכנסות ועדת השחרורים התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה. זאת, לאחר שרופאים התייצבו בבית הנשיא על מנת לספק חוות דעת מקצועית על אודות מצבו של דנקנר. לפי ההחלטה, "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה".

עוד בוואלה!

אחרי עשרה חודשי מאסר: נעמה יששכר שוחררה מבית הכלא ברוסיה

לכתבה המלאה
נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
מחר יוחלט על מועד שחרורו. כלא מעשיהו/ראובן קסטרו

ריבלין החליט לקצר את עונשו של דנקנר אחרי שהפרקליטות הודיעה לבאי כוחו כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגדו, מחוסר ראיות. על מהות החשדות ופרטי החקירה מוטל עדיין צו איסור פרסום. פתיחת החקירה בעניינו הותרה לפרסום לבקשת וואלה! NEWS, ובעקבותיה הוקפאה בקשתו לשחרור מוקדם והוא הועבר מכלא מעשיהו לבית המעצר ניצן.

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על החנינה לפני כחודש וחצי, אולם אחרי פתיחת החקירה הפלילית בעניינו של דנקנר, התהליך הוקפא. לאחר שהפרקליטות הודיעה שהתיק נסגר, השר אוחנה חתם על החנינה מחדש. הפרקליטות התנגדה לדבר, ולמרות התנגדותה, החליט הנשיא ריבלין לאשר את מתן החנינה לדנקנר ולא להקשיב להמלצות הפרקליטות.

דנקנר החל לרצות שלוש שנות מאסר ב-2 באוקטובר אשתקד לאחר שהורשע בתרמית בניירות ערך בפרשת "הרצת" מניות איי-די-בי אחזקות. בנוסף אליו, איש שוק ההון איתי שטרום נשלח למאסר של שנתיים במסגרת הפרשה.


(עדכון ראשון: 09:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully