וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האזהרות, טראמפ ביטל את המגבלות על שימוש במוקשים

1.2.2020 / 13:05

הנשיא ביטל את האיסור של קודמו אובמה על שימוש במוקשים יבשתיים באזורים שבהם מוצבים חיילי צבא ארה"ב. הבית הלבן הביע חשש מ"נחיתות חמורה" של הכוחות האמריקניים. מבקריו של טראמפ חוששים מפגיעה באזרחים - גם שנים אחרי שהלחימה תסתיים: "החלטה מביכה ולא נבונה"

ברוב של 51 נגד מול 49 בעד: הסנאט האמריקני הצביע הלילה (שבת) נגד זימון עדים חדשים ונגד איסוף ראיות חדשות במשפט ההדחה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ.

(בווידיאו: הצבעה על זימון עדים למשפט ההדחה של טראמפ בסנאט, הלילה)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל אמש (שישי) מגבלות שהוטלו בתקופת קודמו, ברק אובמה, על שימוש במוקשים יבשתיים על ידי הצבא האמריקני, בטענה שהמדיניות הקודמת עלולה להציב את החיילים ב"נחיתות חמורה". על המהלך נמתחה ביקורת מצד תומכי בקרת נשק, בטענה שפגיעה במדיניות שקבע הנשיא הדמוקרטי, שקדם לטראמפ, תעמיד בסכנה את האזרחים באזורים הם מוצבים החיילים האמריקנים, גם שנים אחרי שהלחימה במדינותיהם תסתיים.

בשנת 2014, ממשל אובמה הודיע כי ארצות הברית לא תמשיך לייצר או לרכוש מוקשים יבשתיים המיועדים לפגיעה בבני אדם, כולל החלפת המלאי הקיים במחסני התחמושת של ארצות הברית, שעלול להתיישן עד לרמה שבה לא ניתן עוד להשתמש בו. וושינגטון אסרה על השימוש בהם מחוץ לחצי האי הקוריאני.

בהצהרתו מהערב, הבית הלבן מסר כי המגבלות שקבע הפנטגון עלולות לפגוע בעליונותם של החיילים האמריקנים. "מדיניות זו תסמיך מפקדים מהכוחות הלוחמים, בנסיבות חריגות, להפעיל מוקשים מתקדמים שהותאמו כדי להפחית פגיעה באזרחים בלתי מעורבים ובכוחות בעלי הברית", מסר הבית הלבן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא מפלורידה עם מלניה ב-31 בינואר 2020. רויטרס
הפך את מדיניות אובמה מחשש ל"נחיתות חמורה" של הכוחות האמריקניים. טראמפ/רויטרס

המדיניות החדשה, שמגיעה כתוצאה של סקירה צבאית שהחלה בתקופתו של שר ההגנה לשעבר ג'ים מאטיס, תאפשר לצבא להשתמש במוקשים יבשתיים שיכולים להשמיד את עצמם בתוך 30 ימים או פחות, כולל פונקציה המאפשרת להשבית את פעילותם. הפנטגון הוסיף שלא היו "מגבלות גיאוגרפית" לגבי השימוש באמצעים אלה.

ויק מרקאדו, עוזרו של שר ההגנה האמריקני לענייני אסטרטגיה, תכניות וכשירויות בפנטגון, אמר שהמדיניות מתמקדת בהגדלת כוחה של ארצות הברית אל מול יריבותיה, כשהוא מתייחס לסין ולרוסיה. לדבריו, המוקשים יאושרו על ידי מפקד בעל ארבעה כוכבים בצבא האמריקני וייבחנו על ידי שר ההגנה.

דבריו מגיעים אחרי שהשר, מארק אספר, דיבר במסיבת עיתונאים לצד עמיתו האיטלקי על החשיבות באפשרות להשתמש במוקשים על ידי החיילים האמריקנים. "מוקשים הם כלי חשוב שצריך להיות זמין עבור הכוחות שלנו כדי להבטיח את הצלחת המשימה ולהפחית את הסכנה עבורם", אמר אספר. הוא ציין כי "עם זאת, בכל מה שאנחנו עושים, אנחנו רוצים לוודא שהאמצעים האלה לוקחים בחשבון גם את ביטחונם של האזרחים אחרי הלחימה".

עוד בוואלה!

תגובת מדינות ערב לעסקת המאה הוכיחה שהפלסטינים כבר לא מעניינים אותן

לכתבה המלאה
חבר בכוחות הסוריים הדמוקרטיים משליך פצצות כדי לנקות את השטח ממוקשים בא-ראקה שבסוריה ב-18 באוקטובר 2017. AP
חברי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מפנים את הדרך ממוקשים, בא-ראקה שבסוריה, 2017/AP

ארצות הברית אינה חתומה על האמנה לאיסור השימוש במוקשים משנת 1997, שנכנסה לתוקף בשנת 1999 ואסרה באופן נרחב על פיתוח, שימוש ורכישה של נשק זה. עם זאת, היא עד כה שמרה על איסורים רבים שהטילה האמנה, שבה תומכות יותר מ-160 מדינות בעולם. הסנאטור הדמוקרטי פטריק לייהי אמר כי "החלטתו של הנשיא להחזיר לקדמותה את מדיניות הלחימה בנוגע לשימוש במוקשים היא מביכה כמו שהיא מאכזבת, רפלקסיבית ולא נבונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully