וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטר ממסעדה - וחדר לישראל: שוחרר מסתנן מלבנון בדרכו למצוא עבודה בת"א

31.1.2020 / 9:43

צעיר בן 24 מסודן נלכד על ידי צה"ל באזור הצפון, סמוך לגבול לבנון. בתחנת המשטרה סיפר כי הסתנן בשל מצבו הכלכלי. הוא הובא לביהמ"ש שם הוארך מעצרו עד יום שישי, אלא שלאחר שהתברר כי משטרה אין עניין לגרשו, הוא שוחרר. צה"ל: חצה מסיבות שאינן למטרת פעילות חבלנית

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
הצעיר התפרנס בלבנון כעובד מטבח במסעדה. בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, ללא

מסתנן מלבנון שחדר לשטח ישראל ביום שלישי האחרון בדרכו למצוא עבודה בתל אביב, שוחרר אתמול (חמישי) ולא יגורש מהמדינה. הצעיר, אחמד אבשר אבכר כבן 24 מסודן, נלכד על ידי כוח צה"ל סמוך לגבול הצפון באזור הכפר ערב אל-עראמשה בגליל המערבי. לאחר חקירה קצרה של כוחות הביטחון הוא הועבר לחוקרי תחנת נהריה, שם סיפר כי חצה את הגבול בשל מצבו הכלכלי הקשה. עוד אמר כי התכוון למצוא עבודה לאחר שפוטר בתום תקופה בה התפרנס בלבנון כעובד מטבח במסעדה.

הוא נעצר בחשד להסתננות, ובתום לילה במעצר - הובא לבית משפט השלום בקריות. שם, בהסכמה בין רב-נגד פואד מועדי מטעם תחנת נהריה של המשטרה ועו"ד ג'נווה נחאס-עראף שייצגה אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, הוארך מעצרו עד יום שישי.

עם זאת, לאחר שהתברר למשטרה כי לרשות ההגירה והאוכלוסין אין עניין לגרשו, הוא שוחרר עוד בטרם תם מעצרו וככל הידוע למשטרה הוא המשיך בדרכו לתל אביב. "אין עניין פלילי או ביטחוני", הסבירה לוואלה! NEWS עו"ד נחאס-עראף.

קולין אמרי האזרח האמריקני שחצה את הגבול מישראל ללבנון. אתר רשמי
קולין דויל, האזרח האמריקני שנעצר בלבנון לאחר שחצה את הגבול מישראל/אתר רשמי

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "השבוע חצה חשוד מלבנון לשטח ישראל. מתחקור ראשוני עולה כי מדובר באזרח סודן, אשר חצה מסיבות שאינן למטרת פעילות חבלנית. החשוד נתפס והועבר להמשך תחקור וטיפול של המשטרה".

"אירוע החצייה תוחקר על ידי מפקד עוצבת הגליל, והופקו לקחים הנוגעים לפעילות המבצעית השוטפת בגבול", הוסיף דובר צה"ל. "ממצאי התחקיר העלו פער מקצועי בהבנת המערכות הטכנולוגיות של אחד מבעלי התפקידים בחמ"ל הגדוד שהיה מעורב בניהול האירוע, בשילוב עם תקלה נקודתית במערכת הגנה. הפערים שעלו נבדקו וטופלו באופן מיידי".

עוד בוואלה!

לבנון: הצבא עצר את האזרח האמריקני שחצה את הגבול מישראל

לכתבה המלאה
גבול לבנון, מאי 2000. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הצעיר מסודן רצה למצוא עבודה בתל אביב. גבול ישראל-לבנון/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

לפני יותר משנה עצר צבא לבנון אזרח אמריקני שחצה את הגבול מישראל. בהודעה רשמית נמסר כי "בתום מבצע חיפושים מתמשך, כוח מודיעין איתר את האזרח האמריקני קולין דויל באחת מסמטאות העיר צור, שם התחבא מאז יום שלישי האחרון. הוא נעצר לאחר שחצה באופן חשוד את הגבול משטח ישראל ללבנון. חקירה נפתחה".

משגרירות ארצות הברית בלבנון נמסר כי "ראינו דיווחים בתקשורת אודות מעצרו של אזרח אמריקני. אנו עומדים מאחורי חובתנו לסייע לאזרחי ארצות הברית מחוץ לגבולותיה, ומוכנים לספק את כל השירותים הקונסולריים הנדרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully