וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נתניהו עסוק בקמפיין, גם הטקסים הנוצצים ביותר לא יפתרו בעיות

30.1.2020 / 17:14

יו"ר ישראל ביתנו תקף את ראש הממשלה ואמר כי הוא "עושה סיבוב על תושבי הבקעה". ליברמן טען כי מפלגתו הגישה הצעת חוק להחלת ריבונות בבקעה כבר לפני חודשים, וכי "לנתניהו יש רוב להחלת הריבונות". גלנט: "יש רגעי הזדמנות בלתי חוזרים בחיי אומה שנדרשת בהם מנהיגות"

עריכה: שאול אדם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "עסוק בקמפיין, גם הטקסים הנוצצים ביותר לא פותרים בעיות קיימות". בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי אמר ליברמן כי "ראש הממשלה לא יכול רק להתעסק בספינים ולעשות סיבוב על תושבי בקעת הירדן. אנחנו לפני כמה חודשים הגשנו הצעת חוק על החלת ריבונות בבקעה, אם נתניהו רוצה בזה באמת יש לו רוב בכנסת, אבל הוא משתמש בזה בתור כלי לקמפיין".

ליברמן הוסיף כי "גנץ ונתניהו גררו את המדינה לבחירות מיותרות רק בגלל אגו. שתי המפלגות השיגו 65 מנדטים, תיאורטית לא היו צריכים אף אחד. בפעם הבאה זה יהיה שונה ואני מקווה שהכול מוקלט - לא יהיו בחירות רביעיות". לדבריו, "אנחנו הולכים לממשלה לאומית ליברלית וציונית. לגבי ממשלת אחדות לצערי זה הרבה נתניהו. אני גם מוטרד משיתוף הפעולה בין רשימה המשותפת למפלגות לא ציוניות כמו ש"ס ויהדות התורה".

לדברי שר הביטחון לשעבר, "טארמפ הוכיח פעם נוספת שהוא ידיד אמת של ישראל. התוכנית לוקחת בחשבון את האינטרסים הישראלים יותר מהתוכניות הקודמות. יש למשל דברים כמו הוויתור על השכונות של מזרח ירושלים. יש חוק של משאל עם ויש שם הרבה פרטים בתוכניות מן הסוג, קשה לי כרגע להביע דעה נחרצת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לא יהיו בחירות רביעיות". ליברמן, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) דיבר אף הוא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, והתייחס לתוכנית השלום האמריקנית. הוא אמר כי "התוכנית מוגדרת כבסיס למשא ומתן". הוא הוסיף כי "יש בה חלק שאני פחות אוהב, או חלקים שבהם היא טיפה מעורפלת, כמו למשל העברת ואדי ערה לידי הפלסטינים. לא תהיה העברה כזו, כמו שלא תהיה העברה של רמת גן. הם אזרחים ישראלים".

לפיד התייחס גם לשחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, ואמר כי "יש משהו ציני בדרך שבה נתניהו הפך את שחרור נעמה לתעלול בחירות. נתניהו ניצל את זה". הוא התייחס גם לרשימה המשותפת ולדיון בפסילתה של ח"כ היבא יזבק, ואמר כי "אם הרשימה המשותפת תפסיק לתמוך בטרור הם יהיו שותפים לגיטימיים".

עוד בוואלה!

תמורת הסיפוח, נתניהו התחייב לנסיגות עמוקות - והחשבון יוגש ליורשיו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לא תהיה העברה של ואדי ערה לידי הפלסטינים". לפיד, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

שר העליה והקליטה יואב גלנט אמר בכנס כי "הכרעות לאומיות אי אפשר לקבל בניחותא ובהמתנה לקונצנזוס בינלאומי". גלנט אמר כי "יש רגעי הזדמנות בלתי חוזרים בחיי אומה שנדרשת בהם מנהיגות ויכולת הכרעה. אני שמח שנתניהו עושה זאת. אני מסתכל על התמונה בכללותה - המהות. העיתוי ייעשה בהתאם להסכמות. מבחינתי אנחנו באיחור. היינו צריכים לעשות את זה מזמן. אם היינו מחכים לקונצנזוס בינלאומי לא הייתה כאן מדינה".

על כוונת כחול לבן להביא את תכנית טראמפ להחלטה בכנסת, אמר השר גלנט: "גם לציניות הפוליטית יש גבול. יש לתפוס טרמפ של 100 מטר, ויש לתפוס טרמפ ממטולה לאילת על עבודה מדינית של מישהו אחר. כוונת כחול לבן להביא את תכנית טראמפ לכנסת היא בדיחה לא רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully