וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד כל הסיכויים: מתאבק הסומו שהדהים את יפן

טוקושוריו פילס את דרכו וסיים את התחרות הראשונה כאלוף עם 14 ניצחונות והפסד בודד ב-15 ימים. "ייתכן שבכיתי יותר מדי, אבל באותו הרגע הרגשתי משוחרר מכל הלחץ", אמר בסיום. זכייתו הפכה אותו למתאבק הראשון מתחתית הדירוג שזוכה בתחרות מאז שנת 2000

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מתאבק סומו שהיה בעל הסיכויים הנמוכים ביותר לנצח הדהים את יפן וזכה בתחרות המרכזית הראשונה של השנה. טוקושוריו, שהיה מתחרה יחסית לא ידוע עד לרצף הניצחונות שלו, פילס את דרכו מול יריביו בטוקיו, כשהוא סיים ביום ראשון את התחרות בת 15 הימים עם 14 ניצחונות והפסד אחד בלבד.

המתאבק, שמשקלו 188 ק"ג, ניצח בקרב הסופי את טקקיישו, שמחזיק בתואר אלוף, ופרץ בדמעות, כשהקהל באצטדיון בטוקיו לא ידע את נפשו מרוב התלהבות.

"ייתכן שבכיתי יותר מדי, אבל באותו הרגע הרגשתי משוחרר מכל הלחץ", סיפר האלוף הטרי בריאיון שהעניק אחרי הניצחון שלו. "עמוק בפנים אני שואל את עצמי, 'האם זה בסדר שניצחנתי בתחרות? הייתי המתאבק בדירוג הנמוך ביותר, כך שלא היה לי שום דבר לחשוש ממנו. הייתי צריך לתת כל מה שיש לי".

טוקושוריו מתאבק הסומו שהפתיע וניצח את הטורניר ביפן. 29 בינואר 2020.. GettyImages
"אני מרגיש שאני הולך על עננים". טוקושוריו פורץ בבכי בסיום התחרות/GettyImages

טוקושוריו, שהיה מדורג רק במקום ה-17 בתחילת התחרות, הפך למתאבק הראשון מתחתית הדירוג שזוכה בתחרות סומו גדולה מאז שנת 2000. הוא סיפר כי הוא הושפע ממותו של מאמנו באוניברסיטה. "חשבתי שאני צריך לעשות את זה עבורו", אמר. המתאבק בן ה-33, שהתחרה ב-13 הטורנירים הקודמים בדרג שני, הוא גם המתאבק הראשון מהעיר נארה שבמערב יפן הזוכה ב"גביע הקיסר" זה מאה שנה.

ניצחונו ההרואי, לצד הבעת הרגשות החריגה בעולם הסומו השמרני, ריתקה את הצופים הרגילים לכך שתארי תחרויות הסומו מסתיימים אצל אליטת המתאבקים, שבה חברים גם שני היוקוזונות המונגולים הקוהו ויקוריו, שפספסו את התחרות בשל פציעות.

"מה עשיתי?", אמר טוקושוריו, שלא הצליח להסתיר את התרגשותו גם יום לאחר ניצחונו בתחרות. "זה מרגיש כמו חלום. אני לא מרגיש כמו עצמי. אני מרגיש שאני הולך על עננים".

עוד בוואלה!

דיווחים: מכלית נפט עולה באש לחופי איחוד האמירויות

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • סומו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully