וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לוועדת הכנסת: מתנגד להענקת חסינות לח"כ חיים כץ

29.1.2020 / 17:44

לטענת מנדלבליט, אף אחת מארבע העילות הקבועות בחוק למתן חסינות לא מתקיימת ביחס לכץ. הוועדה אמורה להתכנס מחר כדי לדון בבקשתו של חבר הכנסת, שנגדו תלויים אישומים במרמה והפרת אמונים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (רביעי) ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ אבי ניסנקורן את עמדתו בנוגע לבקשת החסינות מהעמדה לדין שהגיש ח"כ חיים כץ (ליכוד) - לפיה יש לדחות את הבקשה. לטענת היועמ"ש, אף אחת מארבע העילות הקבועות החוק למתן חסינות לא מתקיימת ביחס לכץ.

השר לשעבר הואשם במרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. בכתב החשדות שנמסר לכץ יוחס לו גם סעיף שוחד, אך לאחר השימוע הוחלט להסירו. כמו כן, הוחלט לגנוז את תיק "התעשייה האווירית", שבמסגרתו המליצה המשטרה להעמיד לדין את כץ בגין שורת עבירות הכוללות שוחד, מרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים.

מליאת הכנסת אישרה אתמול את הקמת ועדת הכנסת, למרות שמדובר בתקופת בחירות, ברוב של 60 חברי כנסת. הוועדה בהרכב שנקבע צפויה להתכנס לראשונה מחר כדי לדון בבקשתו של כץ. הדיונים בנושא צפויים להתקיים פעמיים בלבד, ובדיון הראשון יציג היועמ"ש מנדלבליט את כתב האישום נגדו.

השר חיים כץ מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
כץ/ראובן קסטרו

הקמת הוועדה, הגוף היחיד המוסמך לדון בבקשות חסינות של חברי כנסת, היא תהליך שיצא לדרך לאחר חוות דעת משפטית של היועמ"ש לכנסת, איל ינון, שאישר זאת למרות שמדובר בפגרת בחירות שבה ועדות בכנסת אינן פועלות.

כץ הגיש את בקשת החסינות שלו סמוך לבחירות הקודמות אך עד כה לא דנו בה בעקבות אי הקמת ועדת הכנסת. הדיון הראשון בעניינו יתקיים ביום חמישי בבוקר. כץ נפגש בחודשים האחרונים עם חברי כנסת רבים והסביר להם מדוע מגיעה לו חסינות. בעקבות שיחות אלה, חלק מחברי הכנסת, גם בבלוק הימין וגם בשאר הסיעות סבורים כי יש לתת לו חסינות מפני העמדה לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully