וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע עסקת המאה: צה"ל מתגבר כוחות בבקעת הירדן

מתיחות בגדה המערבית לקראת פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ בהמשך היום. בשכם קראו לקיים תהלוכת מחאה הערב. מועצת יש"ע: גם במחיר ויתור על החלת הריבונות, נתנגד לכל תכנית שתכלול הקמת מדינה פלסטינית

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ברקע המתיחות סביב פרסום פרטי עסקת המאה, צה"ל מתגבר את כוחותיו בבקעת הירדן. "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של חטיבת הבקעה והעמקים בכוחות חי"ר", נמסר מדובר צה"ל.

גורמים פלסטינים שונים קראו היום להתנגד לתכנית. הרשות הפלסטינית קראה לכנס בשבת את הליגה הערבית לדיון בהשלכות תוכנית טראמפ, בעוד אבו מאזן יזם הערב כינוס חירום ובו יידונו אפשרויות התגובה של ההנהגה הפלסטינית לתוכנית. בכירי חמאס בגדה דיווחו כי הם קיבלו הזדמנות להשתתף בכינוס החירום. בשכם קראו לקיים תהלוכת מחאה הערב.

חיילים בסריקות אחר מבצעי הפיגוע בבקעת הירדן. יותם רונן
מתיחות בבקעה/יותם רונן

תגובות חריפות הגיעו מארגונים שונים. בחזית העממית לשחרור פלסטין טענו כי "כל מי שמסכים לעסקת המאה הוא בוגד בין אם הוא פלסטיני או ערבי". דובר חמאס חאזם קאזם מסר: "פלסטין שרטטה את גבולותיה בדם השהידים ולא תשורטט בעטו של טראמפ".

"התנגדות כוללת ומאוחדת יכולה לסכל את כל התוכניות לחיסול הסוגיה הפלסטינית ובראשן עסקת המאה. הכיבוש לא יזכה לביטחון באמצעות עסקת המאה ולא באמצעות הבטחות אחרות כל עוד הוא כובש את אדמתנו והמקומות הקדושים לנו", הוסיף קאזם. "התנגדות עמנו תגרש את הכיבוש מכל האדמה הפלסטינים והאשליות של עסקת המאה יתנדפו לנוכח המשך ההתנגדות ודבקות עמנו בזכויותיו".

בתוך כך, מועצת יש"ע הודיעה כי בכוונתה להתנגד לתכנית אם אכן היא תכלול הקמה של מדינה פלסטינית, גם אם פירוש הדבר ויתור על החלת ריבונות בשטחים. "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד. אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן", מסר יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, שקרא גם לנתניהו ולשרי הממשלה שלא לקבל כל הסכם שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully