וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אלפי מועמדים לפרלמנט נפסלו; רוחאני: סכנה לדמוקרטיה

לקראת הבחירות בחודש הבא, פסלה מועצת שומרי החוקה שנשלטת על ידי הרדיקלים אלפים רבים של מתמודדים - בהם יותר מ-90 מחוקקים מכהנים. "סכנה גדולה לדמוקרטיה ולריבונות הלאומית", הזהיר הנשיא, שהגוש שלו עשוי לאבד את הרוב

עריכה: עמית שמחה

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר היום (שני) מפני איומים הנשקפים ל"דמוקרטיה ולריבונות הלאומית" של הרפובליקה האסלאמית, לאחר פסילתם של אלפי מועמדים לפרלמנט, כמה שבועות לפני הבחירות.

השמרנים המתונים של רוחאני ובעלי בריתם הרפורמיסטיים מצויים במשבר גלוי לציבור עם מועצת שומרי החוקה שנשלטת על ידי הקיצונים ופסלה אלפי מועמדים, בהם 92 מחוקקים מכהנים. המועצה, המפקחת על הבחירות באיראן, אמרה שהיא אסרה על 9,500 מועמדים פוטנציאליים להתמודד על מושב במג'לס, מתוך קרוב ל-14,500 איש שהגיעו מועמדות.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך השתתפותו בתפילות יום השישי בטהרן 17 בינואר 2020. רויטרס
רוחאני לצד חמינאי בתפילות יום השישי בטהראן, החודש/רויטרס

רוחאני, שהגוש הפוליטי שלו חושש לאבד את הרוב שלו בפרלמנט אחרי הבחירות שיתקיימו ב-21 בפברואר, אמר כי הפסילות עלולות לגרום לכך שהבחירות יתנהלו "במקום אחר" מאשר בקלפיות. "הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה ולריבונות הלאומית היא היום שבו הבחירות הופכות רק למשהו רשמי", הזהיר רוחאני בפגישה עם מושלי מחוזות. "הלוואי שאללה עולם לא יביא את היום הזה. הבה נבטיח לאזרחים ונגיד להם שהמערכת שלנו אינה מערכת של מפלגה אחת".

ברומזו לגורמים הרדיקליים במשטר, אמר הנשיא: "עליהם לפחות לאפשר תחרות והשתתפות". הוא קרא לכל האזרחים להצביע. "ייתכן שמתישהו אני לא רוצה להצביע מסיבה כלשהי, אבל בפעם אחרת ייתכן שלא יהיה חמספיק אמון ללכת לקלפי. זה מסוכן מאוד". המועמדים שנפסלו רשאים לערער לפני הבחירות, שיתקיימו על רקע המתיחות של איראן עם ארצות הברית אחרי חיסול גנרל קאסם סולימאני ודיכוי מחאת הדלק בנובמבר, שבה נהרגו מאות מפגינים לפי הערכות של ארגוני זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully