וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קורא לתומכיו: "לתקוף יהודים ולסכל את 'עסקת המאה'"

דובר הארגון הקיצוני אבו חמזה אל-קוריישי פרסם הודעת שמע, השנייה בלבד מאז שמונה לתפקיד לאחר חיסולם של המנהיג לשעבר אל-בגדאדי ושל קודמו בתפקיד

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

דובר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קרא ללוחמי הארגון ולתומכיו לתקוף יהודים וישובים יהודיים כדי לסכל את "עסקת המאה" שמגבש הממשל האמריקני. בהודעת שמע שפורסמה היום (שני), הדובר אבו חמזה אל-קוריישי, שדיבר בפעם השנייה בלבד מאז שמונה לתפקיד לאחר חיסולם של המנהיג לשעבר אבו בכר אל-בגדאדי ושל קודמו בתפקיד, קרא לג'יהאד נגד ישראל.

"עיניהם של חיילי החליפות, היכן שהם, עדיין על ירושלים", אמר אל-קוריישי בהודעתו שנמשכה 37 דקות. "בימים הקרובים, אינשאללה, אתם תראו מה פוגע בכם ומה יגרום לכם לשכוח את הזוועות שראיתם". הדובר החדש עודד את לוחמי הארגון בכל מחוזותיו ומוסלמים בכל העולם "לפתוח בשלב חדש" והבטיח לבצע מתקפות גדולות נגד ישראל. "להילחם ביהודים ולהחזיר את מה שנגנב מהמוסלמים, ואי אפשר להשתלט עליו מחדש חוץ מדרך מלחמה".

אסירים של דאעש במחנה בצפון-מזרח סוריה, 26 באוקטובר 2019. AFP, אתר רשמי
אסירים של דאעש במחנה בצפון-מזרח סוריה/אתר רשמי, AFP

הארגון מנסה להתאושש מחיסולו של אל-בגדאדי ומאובדן הטריטוריה שעליה שלט בעיראק ובסוריה. לוחמיו משיכים להוציא לפועל פיגועים בשתי המדינות האלו ובמקומות אחרים במזרח התיכון, באסיה ובאפריקה. לדאעש יש נוכחות גם בחצי האי סיני במצרים, והשלוחה שלו שם אחראית לכמה פיגועים נגד ישראל בשנים האחרונות.

בשבוע שעבר נחשפה זהותו של המנהיג החדש של הארגון - אמיר מוחמד עבד א-רחמן אל-מוואלי א-סלבי. לפי הגרדיאן, א-סלבי, שמוצאו טורקמני, הוא אחד ממייסדי הארגון ואחראי לשעבוד היזידים. לפי הגורמים, הוא מונה לתפקיד שעות אחרי החיסול של מנהיג הארגון הקודם אבו בכר אל-בגדאדי באוקטובר האחרון, בעת מבצע מיוחד של הכוחות המיוחדים האמריקניים.

השם שניתן על ידי דאעש ליורשו של אל-בגדאדי - אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי - היה רק כינויו, ולא היה מוכר על ידי בכירים אחרים או שירותי המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully