וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד התנצלה לראשונה על חלקה בשואה

27.1.2020 / 8:39

עד היום הסתפקו ממשלות הולנד בהתנצלות על היחס שלו זכו היהודים ששבו מהמחנות אחרי המלחמה, אך ראש הממשלה הנוכחי רוטה התנצל על חלקה ברדיפתם. "איך זה יכול היה לקרות?", אמר בטקס באמסטרדם. 102 אלף מקורבנות השואה היו הולנדים

בווידאו: צילומי רחפן של מחנה ההשמדה אושוויץ 75 שנה לאחר השחרור/צילום: רויטרס

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה התנצל אתמול (ראשון) על חלקה של ארצו בשואה ועל שלא פעלה כדי להגן על היהודים. הוא ראש הממשלה הראשון של הולנד המפרסם התנצלות כזו. "כשאחרוני השורדים עוד עמנו, אני רוצה להתנצל בשם הממשלה על מעשיה של הממשלה באותה העת", אמר רוטה באירוע באמסטרדם לציון יום השנה ה-75 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. "אני עושה זאת מתוך הבנה שאף מילה לא תוכל לתאר משהו עצום ונורא כמו השואה".

ממשלות קודמות בהולנד התנצלו רק על הדרך שבה יהודים ששרדו את מלחמת העולם השנייה טופלו עם שובם ממחנות הריכוז, אבל לא התייחסו לחלקה של המדינה ברדיפת היהודים ומיעוטים אחרים בזמן הכיבוש הגרמני.

לדבריו, יותר מדי אנשים במוסדות ממשלתיים באותה תקופה פשוט פעלו לפי הוראות הגרמנים, מבלי שהבינו את השלכות מעשיהם. כ-102 אלף מששת מיליון היהודים שנספו בשואה הגיעו מהולנד. "אנו שואלים את עצמנו: איך זה יכול היה לקרות?", אמר רוטה. "בסופו של דבר, עשינו מעט מדי. לא מספיק הגנה, לא מספיק עזרה, לא מספיק הכרה".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה (משמאל) מניח זר באנדרטה לזכר קורבנות אושוויץ באירוע באמסטדרם, 26 בינואר 2020. AFP, GettyImages
רוטה/GettyImages, AFP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully