וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של בן ה-8 שנמצא מת בבור בבית חנינא: "רק שלחתי אותו למכולת"

לדברי עבד אל חמיד אבו-רמילה, בנו קייס, שגופתו נמצאה בתום שעות של חיפושים בתוך מאגר מים, היה ילד טוב שאהב את בית הספר. "ילד עם שכל גדול, חכם יותר ממני". לדבריו, העירייה לא עשתה די בגידור הבור, שנמצא בקרבת בי"ס בשכונה. "זה לא היה קורה בפסגת זאב או בתל אביב"

עריכה: שאול אדם

עבד אל חמיד אבו-רמילה, אביו של קייס בן השמונה, שנמצא אתמול (שבת) מת בתוך מאגר מים בשכונת בית חנינא, תיאר את השעות הארוכות והקשות בזמן היעדרותו של בנו. "אני שלחתי את הילד למכולת, והוא לא חזר".

קייס אבו-רמילה נעדר במשך שעות, בלילה שבין שישי לשבת, ורבים מתושבי השכונה בירושלים התגייסו לאתרו. לבסוף הוא אותר בקרקעית בור, כשהוא ללא הכרה. ארבעה צוותי חילוץ והצלה וצוותי כיבוי, פעלו במשך הלילה בתוך מאגר מי הגשמים, סרקו אותו ובמקביל ביצעו שאיבה של המים מתוכו.

האב סיפר כי קייס היה ילד טוב וחכם, שאהב את בית הספר. "הוא היה ילד טוב, מבסוט בבית ספר ובית. ילד עם שכל גדול, חכם יותר ממני". לדברי אביו, יצא קייס ביום שישי אחר הצהריים מביתו לחנות המכולת, כשבידו 50 שקלים. בני משפחתו שהבחינו בהיעדרותו, פנו למשטרה. זמן קצר לאחר מכן החלו להתפרסם שמועות על כך שמדובר בחטיפה, זאת בשל סרטון שפורסם ברשתות החברתיות שבו נראה אדם מבוגר מושך ילד בידו.

קייס אבו רמילה שנעדר בבית חנינא. דוברות משטרת ישראל
"היה ילד טוב", הילד קייס בן ה-8/דוברות משטרת ישראל

הסרטון והיעדרות הילד העלו שמועות כי מדובר במקרה דומה לחטיפת ורצח הנער מוחמד אבו-חדיר בשכונה הסמוכה שועפאט ב-2014. אולם, די מהר התברר כי הסרטון אינו קשור לאירוע, אך בדומה למקרה אבו חדיר, גם אביו של קייס נחקר במשטרה. לדבריו, השאירו אותו בתחנה במשך שעות, ושאלו אותו שוב ושוב אם הוא מסוכסך עם בני משפחה או חייב כסף למישהו.

"לקחו אותי למשטרה. חמש שעות אני הייתי שם כאילו עשיתי משהו. הייתי לבד בחדר שם", סיפר אבו-רמילה. "שאלו אותי 'אבא שלך עשה לך משהו?', 'אח שלך?'. מה, אבא שלי יחטוף לי את הילד? בן דוד שלי יחטוף את הילד?". אבו-רמילה ביקר את התנהלותה של המשטרה וטען כי לא סייעו לו בשעת המשבר. "הם לא עזרו לי. נכון, הם היו בשטח, אבל לא עזרו לי".

עוד בוואלה!

הילד בן השמונה שנעדר בשכונת בית חנינא בירושלים אותר ללא רוח חיים

לכתבה המלאה
עבודות לגידור בור המים בבית חנינא  לאחר מותו של קייס אבו רמילה שנמצא מת בקרקעית הבור. אתר רשמי
עבודות העירייה לגידור בור המים בשכונת בית חמימא, היום/אתר רשמי

לדבריו, אם היו מוצאים את המצלמות בשעה מוקדמת יותר, הילד היה חי. בבית האבלים חזרו על הטענות כי בעירייה התעלמו מהפניות שלהם לגדר את בור המים, שנמצא בסמוך לכיכר המרכזית בשכונה ובקרבת בית ספר. "זה שנים שם, התלוננו שם, לפני הגדר. בעירייה לא אמרו כלום. רק עכשיו הם זזים", אמר האב.

רק היום הגיעו עובדי העירייה לגדר את בור המים. בתגובה אמר קרוב משפחה של אבו-רמילה כי "היה צריך לשים גדר ואף אחד לא היה נופל. בפסגת זאב, נווה יעקב, תל אביב, אין דבר כזה. שם עושים לילדים גנים". אתמול הורה ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, על הקמת צוות בדיקה. "אנו נעשה כל שיידרש כדי שמקרים כאלה לא יחזרו". לדבריו, "צוותי עיריית ירושלים טיפלו באירוע החל מיום שישי וממשיכים גם בעת הזו. לבית הספר בו למד הילד גויסו צוותי תמיכה, ולמשפחת הילד ניתנת תמיכה מכל גורמי העירייה ואגף הרווחה".

עבודות לגידור בור המים בבית חנינא  לאחר מותו של קייס אבו רמילה שנמצא מת בקרקעית הבור. אתר רשמי
"בעירייה לא אמרו כלום. רק עכשיו הם זזים". עבודות גידור הבור בבית חנינא, אליו נפל הן ה-8/אתר רשמי
הילד בן ה-8 קייס אבו רמילה משכונת בית חנינא בירושלים, שנעדר אותר בתוך בור מים. מצבו אנוש. עיבוד תמונה
פעולות החיפוש אחר קייס, אתמול בבית חנינא/עיבוד תמונה
חיפושים אחר ילד בן 7 תושב בית חנינא בירושלים, קייס אבו רמילה, שנעדר כמה שעות. 24 בינואר 2020. באדיבות המצולמים
תושבי בית חנינא במהלך החיפושים אחר קייס/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully