וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בן השמונה שנעדר בשכונת בית חנינא בירושלים אותר ללא רוח חיים

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

25.1.2020 / 19:52

לאחר שעות ארוכות של חיפושים, אותר הילד קייס אבו רמילה, כשהוא במאגר מים בשכונה ושמצבו קשה מאוד. הכוחות נאלצו לקבוע את מותו בזירה. תושבי השכונה נרתמו גם הם לחיפושים, במהלכם התפתחו עימותים עם שוטרים במקום

קייס אבו רמילה, הילד בן השמונה, שנעדר במשך כמה שעות בשכונת בית חנינא בירושלים אותר הבוקר (שבת) בתוך מאגר מי גשמים בשכונה. הילד אותר בקרקעית הבור, כשהוא ללא הכרה. ארבעה צוותי חילוץ והצלה וצוותי כיבוי, פעלו במשך הלילה בתוך מאגר מי הגשמים, סרקו אותו ובמקביל ביצעו שאיבה של המים מתוכו.

רבים מתושבים השכונה התגייסו גם הם לאתרו באזור. מהמשטרה נמסר בשעות הלילה כי כל כיווני החקירה בבדיקה, בהם גם חשד לחטיפה. במהלך הלילה טופלו בידי הסהר האדום חמישה צעירים שנפגעו מקור במהלך החיפושים. במשטרה ביקשו את עזרת הציבור בחיפושים, כאשר במהלך החיפושים פרצו עימותים בין כוחות המשטרה לעשרות תושבי האזור, שהחלו ליידות אבנים לעבר השוטרים בצומת נווה יעקב/בית חנינא.

וסים חאג' מהמנהל הקהילתי בבית חנינא אמר כי מהשכונה "היו הרבה פניות ותלונות לעירייה בנוגע לבור". לדבריו, "עשו סוג של תעלה כדי שתעביר את המים. אין גדרות ואין כלום מסביב לבור והיו פניות. עכשיו אנחנו מתכנסים כדי לדעת מה לעשות בהמשך עם כל הבורות". הוא הוסיף כי הבור נמצא בסמוך לכיכר מרכזית בשכונה, וכי "זה בור מאוד גדול, והשאלה למה היה ככה פתוח".

בעקבות האירועים, ראש העיר משה ליאון, הנחה על הקמה מיידית של צוות בדיקה למקרה. "בשם העיר ירושלים והנהלת העירייה אני משתתף בצערה של המשפחה", אמר. "אנו נעשה כל שידרש כדי שמקרים כאלה לא יחזרו, עוד הערב הנחתי על הקמת צוות בדיקה לאירוע, שהונחה להגיש את המלצותיו הראשוניות עד יום חמישי. צוותי עיריית ירושלים טיפלו באירוע החל מיום שישי וממשיכים גם בעת הזו.
לבית הספר בו למד הילד גוייסו צוותי תמיכה, ולמשפחת הילד ניתנת תמיכה מכל גורמי העירייה ואגף הרווחה".

קייס אבו רמילה שנעדר בבית חנינא. דוברות משטרת ישראל
קייס אבו רמילה/דוברות משטרת ישראל

מוחמד אבו רמילה, תושב בית חנינא ונציג המשפחה שנמצא בבית החולים הדסה הר הצופים, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי "המשטרה חוקרת איך הוא הגיע למאגר המים. כל העיר חיפשה אחריו". הוא הוסיף כי "המשפחה הקרובה, כולל אחיו ואחיותיו, נמצאים בבית החולים ויתר בני המשפחה המורחבת נמצאים בבית המשפחה". לטענתו אף אחד מהעירייה לא דיבר איתם, אלא רק גורמי המשטרה. "אנחנו המשפחה מטילים את האחריות על העירייה. אנחנו לא יודעים מה קרה, המשטרה חוקרת אם חטפו אותו ושמו אותו במאגר". הוא מסר כי הלווייתו תהיה היום או מחר, והמשפחה חזרה בה מהדרישה לנתח את הגופה.

סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה ומפקד פעולות החילוץ בשטח סיפר כי "לאחר הצלבות נתונים, הדיווח היה שכנראה מיקומו בבור ניקוז של מי גשמים, מיד התחלנו בפעולות סריקה של הגדה ובתוך המאגר, ובמקביל הפעלנו משאבות ייעודיות על מנת לשאוב את המאגר. הוא הוסיף כי "החילוץ התבצע תחת תנאים קשים של קור, בוץ ומים עכורים ונמשך מספר שעות. בשעות הבוקר, סמוך לשעה 7:40, לוחמי האש המחלצים איתרו את הילד בתחתית הקרקעית כשלצערנו הוא ללא רוח חיים".

(עדכון ראשון: 22:25)

הילד בן ה-8 קייס אבו רמילה משכונת בית חנינא בירושלים, שנעדר אותר בתוך בור מים. מצבו אנוש. עיבוד תמונה
איתור הילד במאגר המים בבית חנינא, הבוקר/עיבוד תמונה
הילד בן ה-8 קייס אבו רמילה משכונת בית חנינא בירושלים, שנעדר אותר בתוך בור מים. מצבו אנוש. עיבוד תמונה
פעולות החילוץ במאגר המים בבית חנינא, בשעות הלילה/עיבוד תמונה
חיפושים אחר ילד בן 7 תושב בית חנינא בירושלים, קייס אבו רמילה, שנעדר כמה שעות. 24 בינואר 2020. באדיבות המצולמים
התושבים נרתמו לחפש את אבו רמילה. ירושלים, הערב/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully