וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפשע שנאה: מסגד הוצת וכתובות רוססו בבית צפאפא

אלמונים הציתו חדר במסגד בשכונה בדרום ירושלים, והכתובת "הורסים ליהודים? קומי אורי הורסים לאויבים" רוססו על קיר הסמוך אליו. שוטרים שהגיעו למקום פתחו ובחקירה והחלו באיסוף ממצאים

אתר רשמי

(בווידאו: חשד לתג מחיר בשועפט)

חדר במסגד הוצת הלילה (שישי) בשכונת בית צפאפא בירושלים, וכן הכתובות "הורסים ליהודים? קומי אורי הורסים לאויבים" רוססו בקיר הסמוך אליו. חוקרים ואנשי מז"פ של משטרת ישראל הגיעו למקום ופתחו בחקירה תוך איסוף ראיות וממצאים.

בתוך כך, כוחות של מג"ב והמינהל האזרחי הרסו בשבוע שעבר שני מבני מגורים במאחז הלא חוקי קומי אורי שליד יצהר. בבתים שנהרסו התגוררו משפחת של נריה זארוג ומשפחה נוספת. לפי ארגון חוננו, שני בני אדם נעצרו במהלך הריסת הבתים וכמה מעוכבים נוספים שוחררו במקום. כמה מתושבי המקום יידו אבנים לעבר הכוחות, והחלו לבנות מחדש את המבנים שנהרסו.

הצתה וריסוס תג מחיר במסגד בבית צפאפא בירושלים, 24 בינואר 2020. דוברות כב"ה
הכתובת שרוססה הלילה, בית צפאפא/דוברות כב"ה

פורום תג מאיר הנאבק בפשעי שנאה, גינה את האירוע הלילה, ואמר כי "מי שמצית מסגדים בירושלים ובכל מקום אחר מבקש להצית מלחמה בין-דתית איומה ומדממת. הצתת המסגד מצטרפת לעשרות פעולות תג מחיר בשנת 2019 בשטחי יהודה, שומרון ומדינת ישראל שמטרתן לנקום בפלסטינים/ערבים חפים מפשע, לזרוע אימה ופחד ולהסלים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מדינת ישראל חייבת להגן על התושבים הפלסטינים בתחומי האחריות שלה כפי שהיא מגינה על יהודים".

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר בתגובה כי "מול מעשה זה שהיה עלול להתפתח לכיוונים אחרים, כרגיל המשטרה מסתפקת בהודעה 'חקירה נפתחה'. גם במקרה של שועפאט לפני כחודשיים (נוקבו צמיגים של 200 רכבים) נפתחה חקירה, אך עדיין אין עצורים. למעשה, מלבד אירוע אחד באבו גוש, ברוב מקרי פשעי השנאה אין עצורים ו/או התקדמות בחקירה. הגיע הזמן לפעול אחרת, להקים יחידה משטרתית שתפקידה להילחם בתופעה זו".

(עדכון ראשון: 07:29)

עוד בוואלה!

התנפל על שוטרים עם סכין: חמש שנות מאסר לירדני שניסה לבצע פיגוע בחדרה

לכתבה המלאה
הצתה וריסוס תג מחיר במסגד בבית צפאפא בירושלים, 24 בינואר 2020. דוברות כב"ה
החדר השרוף במסגד, הלילה/דוברות כב"ה
הצתה וריסוס תג מחיר במסגד בבית צפאפא בירושלים, 24 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
"הורסים ליהודים? קומי אורי הורסת לאויבים", הכתובת שרוססה על גד המסגד הלילה/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully