וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנפל על שוטרים עם סכין: חמש שנות מאסר לירדני שניסה לבצע פיגוע בחדרה

23.1.2020 / 12:31

מוחמד מצלח בן ה-21 הורשע בעבירות של הכנה למעשה טרור, כניסה לא חוקית לישראל, החזקת סכין והפרעה לשוטר, לאחר שנעצר עם סכין שאיתה ניסה לתקוף שוטרים בעיר. "הוא מביע חרטה על המעשה וכל תקוותו היא לחזור למשפחתו בירדן", אמר פרקליטו. השופט: "למרבה המזל הפיגוע נמנע"

עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) חמש שנות מאסר על מוחמד מצלח, צעיר ירדני בן 21 שנעצר בחדרה בליל ה-22 ביולי, לפני חצי שנה לאחר שניסה לדקור שוטרים. בחודש שעבר, במסגרת עסקת טיעון בין פרקליטות מחוז חיפה לבין סניגורו של מצלח, עו"ד רסלאן מחאג'נה, הרשיע אותו הרכב אב"ד השופט יחיאל ליפשיץ, השופטת גלית ציגלר והשופט שמואל מנדלבלום בעבירות של הכנה למעשה טרור שהוא רצח בנסיבות מחמירות, כניסה לא חוקית לישראל, החזקת סכין והפרעה לשוטר. השופט ליפשיץ שקרא את עיקר גזר הדין באולם הדגיש כי "למרבה המזל הפיגוע נמנע כי לא איתר חייל".

הסניגור שטען כי אין לו כל שיוך אידיאולוגי או ארגוני, הסביר בטיעוניו לעונש כי מצלח לא מתרגש: "מישהו אמר לו שאם הוא הולך לעשות פיגוע והוא נכנס לכלא, אז בית הכלא זה מקום מצוין בגלל שבכלא הוא יעשה בגרות ואף ילמד באוניברסיטה ושנית יש לו משכורת חודשית מכובדת שהוא יקבל כל חודש והוא יכול להעביר אותה למשפחתו, מהרשות. זה הג'וק שנכנס לו לראש".

שוטר ירה בפלסטיני שניסה לתקוף אותו בסכין בחדרה, 23 ביולי 2019. אתר רשמי
זירת האירועים בחדרה, לפני שישה חודשים/אתר רשמי

מצלח הוא תושב העיר זרקא, בירדן וכל משפחתו מתגוררת שם. אמו במקור מטול כרם, ברשות הפלסטינית. בחקירותיו הוא סיפר על המצב הסוציו-אקונומי הקשה מאוד של משפחתו בירדן שנקלעה לחובות רבים. "סיפרו לו שהוא יכול להגיע לגדה המערבית ומשם לעבור לישראל ופה הוא יוכל לעבור ולהרוויח כסף וכך יסגור את חובותיו", טען הסניגור והסביר כי 25 ימים טרם הגעתו לחדרה הוא הגיע לשטחי הרשות הפלסטינית והוא "היה נכנס לישראל ועובד באיזור בית שאן, באיזור הכפרים הערביים, בעבודות מזדמנות".

שוטר סיור של תחנת חדרה עצרו את מצלח במהלך מרדף רגלי שהתפתח אחרי שחשדו בו כשהבחינו בו באותו לילה של יולי יושב בתחנת אוטובוס ברחוב הנשיא ויצמן במרכז העיר, מול סניף בנק יהב. הם ירדו לבדוק אותו, ראו שהוא אוחז בתעודת זהות ירוקה ורצו לוודא שיש לו אישורים. לדבריהם, הוא הכניס ידיים לכיסים, הוציא סכין וניסה לדקור את השוטר. השוטר נסוג לאחור, ותוך כדי כך החל מצלח להימלט, "הוא רץ לאורך השדרה תוך שהוא אוחז בסכין המשוננת באורך 30 סנטימטרים", סיפרה למחרת המשטרה בבית משפט השלום בחדרה, "השוטר שלף נשק והחל במרדף אחרי החשוד שרץ עם הסכין ביד כשעוברי אורח מולו".

שוטרת נסעה עם הניידת, חסמה את נתיב בריחתו של מצלח, ובסמוך לצומת רחוב הלל יפה, נחסם החשוד וכשהסתובב ובידיו אבן וסכין תוך שצעק "אללה אכבר", ירה בו אחד השוטרים לרגליו וניטרל אותו. עוברי אורח ביקשו לעשות בו שפטים ועדי ראיה סיפרו אחר כך כי אחד העוברים ושבים אך היכה אותו בקרש. חבלן הוזעק והסיר חשד להמצאות מטען או חגורת נפץ עליו או בסביבתו. צוות נט"ן מד"א הבהיל אותו לבית החולים הלל יפה. האירוע החריג הסתיים באישפוזו של מצלח והוא נותר נכה ברגלו גם לאחר ניתוחים שעבר. ניתוחים נוספים עוד ייצטרך לעבור.

עוד בוואלה!

החשד לניסיון דקירה בחדרה: הוארך מעצר הפלסטיני שנורה

לכתבה המלאה
החל הדיון בהארכת מעצרו של תושב דיר ג'ריר, מחמד 
מצלח בן ה-21 שנורה במרכז העיר חדרה בידי שוטר. שלומי גבאי
נאמר לו כי יקבל משכורת חודשית מכובדת. מוחמד מצלח/שלומי גבאי

הפרקליטות עתרה להטיל על מחמד מצלח עונש של בין 5-8 שנות מאסר. "מדובר באירוע מתוכנן מראש. הנאשם נכנס לישראל כשהוא מצויד בסכין, על מנת לממש את זממו ולבצע פיגוע דקירה, במסגרתו יגרום למותו של חייל יהודי", טען לעונש התובע עו"ד אבי אור-זך מפרקליטות המחוז, "מסתובב במשך מספר שעות בעיר חדרה, ולמעשה בסופו של יום לא מבצע את תוכנית הפיגוע אך ורק מכיוון שהוא לא מוצא חייל אותו הוא יוכל לדקור. גם בהמשך כשהנאשם מתיישב בתחנת האוטובוס הוא לא זורק את הסכין אלא היא מוסלקת במכנסיו".

הוא ביקש להדגיש את החומרה במעשיו של מצלח, "גם בשל הסכנה הגלומה באופן כללי במעשי טרור אם יושלמו, וגם כמובן עקב התוצאות הצפויות אם אכן המעשה היה מבוצע, בטח כשמדובר על רקע לאומני". הוא הזכיר לבית המשפט כי "לא בכדי המחוקק קבע עונש מקסימום של עד 15 שנות מאסר" וכי לא בכדי נידון התיק בפני הרכב שלושה שופטים.

לסניגור עו"ד רסלאן מחאג'נה, היה הסבר אחר לנוכחותו של מצלח אותו יום בחדרה: "הוא היה בבית אחותו בטול כרם, הצטייד בסכין, אבל הוא יצא בבוקר מטול כרם והגיע לאיזור זמר, עלה לאוטובוס והגיע לחדרה בשעות הבוקר. בסביבות 9 עד 11, חדרה מאוכלסת, חודשי קיץ, סיפר הסתובבתי, חיפשתי עבודה, שאלתי כמה מקומות אם צריך עבודה, ישב במקומות ציבוריים, קנה אוכל, הסתובב בחדרה עד 23:40. והלך לתחנת אוטובוס שמסיע אותו חזרה לזמר על מנת לעזור לקרובי משפחתו ולישון אצלם. שם הוא חיכה לבד לאוטובוס". בית המשפט לא היה צריך להכריע בעניין ההסבר הזה. מחמד מצלח הורשע על פי הודאתו בעבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן.

עו"ד מחאג'נה אומר כי בחודש שעבר הקונסול הירדני ביקר את מצלח בכלאו, וכי עם סיום עונשו, הוא יחזור מיידית לירדן וירדן עצמה תאסור את כניסתו לישראל, לדבריו, מצלח "למד לקח, מביע חרטה על המעשה וכל תקוותו היא לחזור למשפחתו בירדן, על מנת להמשיך בחייו ולחיות חיים נורמטיביים".

(עדכון ראשון: 9:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully