וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לניסיון דקירה בחדרה: הוארך מעצר הפלסטיני שנורה

24.7.2019 / 3:33

מעצרו של החשוד, מחמד מצלח בן ה-21 מדיר ג'דיר, הוארך בשישה ימים - בעוד הוא מאושפז עדיין בבית החולים הלל יפה בעיר. המשטרה: "הוא ניסה לדקור בצעקות 'אללה הוא אכבר'". מח"ש ממשיכה בחקירת נסיבות הירי

שוטר ירה לעבר פלסטיני מהחשש שיתקוף אותו עם סכין, 23 ביולי 2019. אתר רשמי
"הוציא סכין וניסה לדקור את השוטר". זירת התקרית בחדרה/אתר רשמי

בית משפט השלום בחדרה האריך הלילה (שלישי) בשישה ימים את מעצרו של תושב דיר ג'ריר, מחמד מצלח בן ה-21 שנורה במרכז העיר בידי שוטר בלילה הקודם. "אין מחלוקת על כך כי הוא נכנס לישראל שלא כדין", קבע השופט משה גינות. מצלח עצמו לא הובא לדיון, משום שהוא מאושפז במחלקה כירורגית בבית החולים הלל יפה בעיר. הרקע לאירוע עדיין אינו ברור.

האירוע התרחש בסביבות השעה 23:30 בשדרות הנשיא ויצמן. אזרחים סיפרו כי חשדו בו בתחנת אוטובוס מול סניף בנק יהב, ואז התפתח דין ודברים במהלכו הדפו אותו. לדבריהם, שוטרים שעברו במקום באקראי הבחינו במתרחש, וביקשו ממנו להזדהות. המשטרה טוענת כי "אף אזרח לא היה קשור לאירוע".

שוטר ירה בפלסטיני שניסה לתקוף אותו בסכין בחדרה, 23 ביולי 2019. אתר רשמי
"השוטר, במטרה להתגונן, ירה ברגלו". זירת התקרית בחדרה/אתר רשמי

לטענת המשטרה, צוות סיור שגרתי הבחין באדם חשוד בתחנת האוטובוס אשר "השפיל את מבטו כשעברה הניידת". גרסת שוטרי הסיור היא כי "הם ירדו לבדוק אותו, ראו שהוא אוחז בתעודת זהות ירוקה ורצו לבדוק אם יש לו אישורים. הוא הכניס ידיים לכיסים, הוציא סכין וניסה לדקור את השוטר. השוטר נסוג לאחור, ותוך כדי החשוד רץ לאורך השדרה תוך שהוא אוחז בסכין משוננת באורך 30 סנטימטרים. השוטר שלף נשק והחל במרדף אחרי החשוד שרץ עם הסכין ביד כשעוברי אורח מולו. השוטרת נסעה עם הניידת, חסמה את נתיב בריחתו, ובסמוך לצומת רחוב הלל יפה, נחסם החשוד שאחז תוך כדי כך אבן בנוסף לסכין וניסה לדקור בצעקות 'אללה הוא אכבר'. שוטר ירה לפלג גופו של החשוד על מנת לנטרל אותו, ומשם החשוד פונה לטיפול בבית החולים הלל יפה בעיר".

"השוטר, במטרה להתגונן, ירה ברגלו", קבע השופט גינות. אולם, נסיבות הירי ממשיכות להיחקר במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. עו"ד אסיל מסארווה, המייצגת את הפלסטיני מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקשה כי הארכת המעצר תהיה מדודה. השופט משה גינות נעתר חלקית לבקשתה והאריך את המעצר בשישה ימים, עד יום ראשון הבא.

גורם במשטרה אמר כי כל כיווני החקירה נבדקים, בהם החשד כי הרקע לאירוע הינו לאומני. לפי החשד מדובר באדם ששהה בישראל שלא כחוק מאחר שלא הציג תעודות.

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully