וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצויד במכל דלק וסכין: פעיל ימין נאשם בניסיון לבצע פשע שנאה באבו גוש

דור עובד הגיע ליישוב באישון לילה בכוונה לבצע תג מחיר ונעצר על ידי שוטרים שעברו במקום. על פי כתב האישום, מעשיו היו "בכוונה לפגוע ברכוש אנשי הכפר ולרסס כיתוב מתוך למניע להשפיל". הפעיל טען לאלימות בחקירתו. סנגורו: "שירות הביטחון מתפרע כשמדובר בנערי גבעות"

אתר רשמי

(בווידאו: חשד לתג מחיר בשועפט)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד פעיל ימין בגין ניסיון לבצע פשע שנאה. על פי כתב האישום, דור עובד הגיע מצויד במכל דלק וסכין במטרה להשחית רכוש של תושבים "ממניע אידיאולוגי גזעני של עוינות לציבור הערבי", אך נתפס בידי המשטרה.

לפי כתב האישום, ב-5 בינואר בלילה הגיע עובד באוטובוס לאבו גוש כשהוא נושא מכל דלק וסכין. הוא החל לצעוד ביישוב כשהוא מצויד בכפפות, תרסיס צבע, מצית וגז פלפל וזאת בכוונה לבצע "תג מחיר". ניידת שנסעה באזור באותה שעה, הבחינה בו והוא עוכב. לפי כתב האישום, עובד ניסה להסתיר את הסכין שהייתה לו. הוא יזם את המעשים "בכוונה להוציא לפעול פעולת 'תג מחיר', לפגוע ברכוש של אנשי הכפר ולרסס כיתוב מתוך מניע להשפיל, לבזות, לגלות איבה עוינות ואלימות ולגרום מדנים כלפי ציבור ואוכלוסייה בשל השתייכותה למגזר הערבי", נכתב בכתב האישום.

לעובד מיוחסות עבירות של ניסיון השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, החזקת סכין שלא כדין ושיבוש הליכי משפט. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

חשד לפשע שנאה בשכונת חלאילה, ליד גבעת זאב, 19 בדצמבר 2019. משפחת צבח, אתר רשמי
ניידת הבחינה בעובד והוא עוכב. תג מחיר סמוך לגבעת זאב/אתר רשמי, משפחת צבח

עובד נחקר בשב"כ ונמנע ממנו במשך כשבוע מפגש עם עורך דין. הוא שתק במהלך חקירותיו, אך טען לאלימות בחקירות נגדו. עובד נידון לאחרונה למאסר בגין הסתה לאלימות, וכן הורשע בעבר גם בעבירות ממניע של גזענות.

עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את הנאשם מטעם ארגון חוננו תקף את התנהלות שב"כ "כתב האישום שהוגש היום מוכיח באופן חד משמעי את הפגיעה בזכויות של הנאשם, את העובדה ששירות הביטחון מתפרע שמדובר בנערי גבעות. לא יכול להיות מצב שבסופו של יום אנחנו מגיעים לבית המשפט עם כתב אישום שיכל להיחקר בשלושה ימים על ידי תחנת משטרה מקומית בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully