וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן סמלי: הפרלמנט של ירדן קרא לבטל את הסכם הגז עם ישראל

המחוקקים שלחו לממשלה דרישה לאסור על יבוא גז מישראל, על רקע מחאות הרחוב נגד ההסכם. רבים בממלכה עדיין רואים בישראל כאויבת, והפרלמנט נוטה להעביר הצעות לא מחייבות נגד היחסים עמה

עריכה: אסף דרורי

הפרלמנט של ירדן קרא היום (ראשון) לבטל את הסכם הגז עם ישראל. עדיין לא ברור כיצד הממשלה בעמאן תגיב להחלטת הפרלמנט, שנוטה להעביר החלטות סמליות אנטי-ישראליות. מוקדם יותר החודש התחילה ישראל לייצא גז ממתקן לוויתן לירדן ולמצרים במסגרת הסכם בשווי עשרה מיליארד דולר למשך 15 שנה. ההסכם בין עמאן לירושלים הוביל להפגנות רחוב בממלכה.

"הרוב הצביע בעד שליחת פניה דחופה לממשלה", אמר יו"ר הפרלמנט עאטף טראוונה, בדברים ששודרו בטלוויזיה. המחוקקים רוצים שהממשלה תאסור על יבוא גז מישראל. אם הממשלה אכן תאשר את המהלך, תידרש הצבעה רשמית בפרלמנט בן 130 המושבים. לפי ההחלטה של הפרלמנט, "הממשלה, שריה ומוסדות וחברות ממשלתיים לא יוכלו לייבא גז מישראל".

הפגנה בעמאן נגד הסכם הגז של ירדן עם ישראל, 3 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
הפגנה בעמאן בתחילת החודש נגד ההסכם עם ישראל/אתר רשמי, AFP

ביום שישי הפגינו מאות ירדנים ברחובות הבירה עמאן וגינו את ההסכם "המביש" עם ישראל. הם קראו לישראל לבטל אותו ואחזו בשלטים שעליהם נכתב "לא נהיו שותפים לפשע". ירדן, המצויה במשבר כלכלי, מייבאת כ-98% מצורכי האנרגיה שלה ונמסכה במשך שנים ארוכות על הגז ממצרים. עם זאת, שורת מתקפות טרור שפגעו בצינור העובר דרך חצי האי סיני שיבשה את האספקה.

בשנים האחרונות חלה הידרדרות ביחסי ישראל וירדן, בין היתר בשל המדיניות ביחס לפלסטינים וההחלטות האחרונות של הממשל האמריקני. הממשלה בעמאן טוענת כי ההסכם עם ישראל יפחית כ-600 מיליון דולר מההוצאות של המדינה על אנרגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully