וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המתיחות ושיחות השווא: המקרים יוצאי הדופן שמגיעים למוקד המשטרה

24.1.2020 / 12:42

יותר משתי מיליון שיחות הגיעו בשנה האחרונה למוקד המידע 110, שמטרתו להוריד עומס מהמוקד הראשי. אמנם חלק מהפניות מגיעות ממטרידים, אך יש גם שיחות חריגות מאנשים שנתקעו בתוך ארגז או בתא מטען, ואף מקרי קיצון שדורשים מענה מיידי. "יודעים לתת מענה בשגרה וגם בחירום"

צילום: יותם רונן

כולנו מכירים בעל פה את המספרים של מוקדי החירום ובוודאי את הספרות 100, אך ישראלים רבים מכירים היטב גם את 110 - מוקד המידע הארצי של המשטרה שמטרתו להוריד את העומסים ממוקד 100. שתי מיליון שיחות התקבלו במוקד זה בשנה האחרונה, 10% מהן היו שיחות שווא של אזרחים שניסו למתוח את המשטרה, או מצבים שבהם אמורים לטפל המוקדים העירוניים. במקרה אחד, אדם התקשר למוקד 110 ושאל אם הוא הגיע לפיצרייה, ובמקרה אחר, גבר אמר שהוא נמצא בטיילת בנהריה וכי "יש שם חתול שנחנק מדג שאכל". אך למוקד מגיעות גם שיחות של אזרחים המספרים על מקרים יוצאי דופן.

רק לאחרונה הגיעה פנייה של תייר מארצות הברית שננעל בתא מטען של אוטובוס שהיה בדרכו לירושלים. התייר גילה תושייה והתקשר למוקד 110, שסייע לחילוצו במהרה. כך נשמעה השיחה:

נוסע: אני על קו 947. הגעתי לצומת ובאתי לקחת את המזוודה שלי מתא המטען, כשהדלתות נסגרו ונשארתי בתוך התא. אני צריך עזרה, אני מפחד
מוקדנית: איפה אתה בדיוק עכשיו?
נוסע: אני בדרכי למחלף שורש, זו התחנה הבאה
מוקדנית: השארת את המזוודה שלך באוטובוס?
נוסע: כן, הלכתי לקחת את המזוודה שלי מתחת לאוטובוס ואני תקוע בתא המטען.
מוקדנית: תישאר איתי, אוקיי?
נוסע: כן, תודה, הנהג נוסע
מוקדנית: אני שולחת משטרה עכשיו, אוקיי? מספר האוטובוס הוא 947?
נוסע: כן, לירושלים. תודה, אני מפחד מאוד
מוקדנית: אל תדאג, אני שולחת משטרה ברגע זה, אתה צריך איזושהי עזרה רפואית?
נוסע: לא, לא נפגעתי

טקס חניכת מוקד 110 של המשטרה, יוני 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"אני מפחד מאוד". המקרים יוצאי הדופן שמגיעים למוקד 110/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

במקרה אחר, למוקד הגיעה שיחה מגבר שנתקע בתוך ארגז של משאית. הוא ביקש את מספר הטלפון של תחנת המשטרה בכפר כנא, והמוקדנית הבינה מיד שהוא במצוקה ואמרה: "אתה לא צריך את התחנה, אני פותחת מיד אירוע". הגבר המבוהל השיב: "אני לא מצליח לנשום, זה דחוף, בבקשה". למקום נשלחו כוחות ואיתרו אותו בארגז משאית בתוך השוק בריינה.

לא רק מקרים מוזרים וחילוצים, אלא גם מצבי חירום מטופלים במוקד 110. לפני מספר חודשים התקבלה שיחה של אזרחית שביקשה את מספר הטלפון של תחנת המשטרה באשקלון, ולמוקדנית זה הדליק נורה אדומה. כך נשמעה השיחה:

אזרחית: שלום, אני צריכה בבקשה את מספר הטלפון של תחנה באשקלון
מוקדנית: רק שניה, הכול בסדר?
אזרחית: כן, אני פשוט עוזרת לחברה. היא הגישה אתמול תלונה נגד בעלה על הרמת ידיים. הוא קיבל צו הרחקה, אך הוא נכנס שוב פעם לביתה ולא לא רוצה לצאת. הוא מאיים עליה ועל הילדים והיא לא יכולה לדבר
מוקדנית: הוא בבית עכשיו? אז לא צריך תחנה, בואי נפתח אירוע
אזרחית: אה, לא ידעתי. היא פשוט מפחדת להתקשר. הוא צורח כמו משוגע

כבר במהלך השיחה הזניקה המוקדנית שוטרים לכתובת, שהגיעו למקום ועצרו את הגבר. במזל גדול האירוע הסתיים בשלום, בעיקר בזכות החברה שהתקשרה ותושיית המוקדנית.

עוד בוואלה!

עם אקדח צעצוע: חייל משוחרר מיחידה מובחרת שדד בנק במדי צה"ל

לכתבה המלאה
טקס חניכת מוקד 110 של המשטרה, יוני 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"נותנים מענה גם בחירום". חניכת מוקד 110, יוני 2015/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

מפקד המוקד, רפ"ק אורן משולם, סיפר על מקרה אחר שבו נער התקשר וסיפר על בת כיתתו, שמקבלת מסרים בטלפון מאדם מבוגר. "הוא שאל מה צריך לעשות, ואנחנו מיד התחלנו לתחקר", אמר. "הכנסנו לתמונה גם את מוקד 105, המטה הלאומי להגנת ילדים ברשת של המשטרה".

רפ"ק משולם הוסיף כי בשנה האחרונה התקבלו במוקד יותר משתי מיליון שיחות בנושאים מגוונים. משאלות על עבירות תנועה או חוקים ותקנות, שאלות לגבי מזג האוויר, חסימות כבישים, וגם על דוחות הקנאביס שהחלו לחלק לאחרונה במשטרה לאזרחים. "10% מהשיחות שמגיעות אלינו הן ממטרידים, אך אנחנו יודעים לטפל בהם ולחסום אותם", מסר. "אנחנו יודעים לתת מענה גם בשגרה וגם בחירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully