וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה יששכר לקראת הגעת פוטין: "מצפה לבשורות טובות"

22.1.2020 / 20:18

אמה של נעמה יששכר הכלואה בכלא הרוסי אמרה את הדברים לקראת ביקורו בישראל של נשיא רוסיה במסגרת פורום השואה הבינלאומי, כשלפי גורם בקרמלין פוטין צפוי להפגש עמה. "אני במתח, מבקשת לחזק את ידי ראש הממשלה וראש המל"ל ומצפה לבשורות טובות", הוסיפה

צילום: לע"מ, עריכה:שאול אדם

יפה יששכר, אמה של נעמה המרצה עונש מאסר ברוסיה, הביעה הערב (רביעי) אופטימיות זהירה לקראת הגעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לישראל, לרגל כינוס פורום השואה הבינלאומי. "אני במתח וציפייה", אמרה. "מבקשת לחזק את ידי ראש הממשלה וראש המלל ומצפה לבשורות טובות מחר בבוקר".

האם אמרה את הדברים לאחר שמוקדם יותר הודיע יועץ הקרמלין לענייני מדיניות חוץ, יורי יושקוב, כי פוטין ידון עם האם בשחרור בתה, שנשלחה ליותר מ-7 שנות מאסר. יושקוב אמר בשיחה עם כתבים כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שאל פעם אחר פעם על שחרורה וריבלין שלח מכתב בנושא. בפגישה הם ידונו בהיבט ההומניטרי של הסוגייה הזאת".

הערב, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צפוי לנחות בישראל, ומחר פוטין יגיע וייפגש עם נתניהו. בנוסף לכך, פוטין צפוי לחנוך אנדרטה בירושלים, להשתתף בפורום השואה הבינלאומי ולבקר גם ברשות הפלסטינית, שם הוא ייפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן.

יפה ישככר עם נחיתתה בנתב"ג 19 בינואר 2020. אתר רשמי
"מחכה במתח וציפיה". יפה יששכר/אתר רשמי

בפגישתו עם פוטין, נתניהו צפוי להעלות גם את נושא שחרורה של יששכר. מוקדם יותר השבוע, נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת נפגשו עם האם, יפה יששכר, שחזרתה לארץ מרוסיה לקראת הכרעתו של הנשיא פוטין. אחרי הפגישה, אמר נתניהו: "חיבקתי אותה בשם כולכם, ואמרתי לה שכפי שהקרמלין פרסם היום, אני צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה. אני מקווה כמוכם לבשורות טובות".

נעמה יששכר נשפטה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, ובחודש שעבר נדחה הערעור שהגישה על העונש שניתן לה. בשבוע שעבר דווח בעיתון "קומרסאנט" כי גורמים בממשלת רוסיה לא שוללים את האפשרות כי יששכר עשויה לקבל חנינה לקראת ביקורו של הנשיא בארץ. אולם, הגורמים הביעו תרעומת על כך שישראל לא נענתה לבקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג ב-2015.

עוד בוואלה!

גורם בקרמלין: פוטין ייפגש עם אמה של נעמה יששכר בעת ביקורו בישראל

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך נאומו במוסקבה בפני האסיפה הפדרלית 14 בינואר 2019. רויטרס
יגיע לישראל. נשיא רוסיה ולידמיר פוטין/רויטרס

אמה של נעמה שבה לישראל בתחילת השבוע ואמרה כי "רגע האמת הגיע, השבוע נדע מתי היא משתחררת". היא הוסיפה גם כי "זה שבוע לא קל, ואם יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה". יששכר ביקשה לחזק את ראש הממשלה ונשיא רוסיה וציינה כי היא "מאמינה שהוא יחזיר אותה כמה שיותר מהר".


השרה גילה גמליאל ביקרה בשבוע שעבר במוסקבה וטענה בראיונות לתקשורת כי העבירה לפוטין "בקשה הומניטרית" לחנינה ליששכר, דרך הרב הראשי ברוסיה ברל לאזאר וסגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב. אף שהציגה את עצמה כמי שמתואמת עם נתניהו בנושא, בלשכת ראש הממשלה אמרו ביום שני כי גמליאל "אינה בקיאה" והמסרים שלה "לא מתואמים". אתמול, היא נפגשה בתל אביב עם סגן השר בוגדנוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully