וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורה בפתח ביתו: מקורב לסולימאני חוסל בידי חמושים באיראן

22.1.2020 / 16:33

עבדולחוסיין מוג'אמי, בכיר במילציית הבסיג' ממחוז חוזסתאן, חוסל על ידי שני אנשים על אופנוע. הוא תואר כאחד מ"מגני המקומות הקדושים" - רמז להשתתפותו בקרבות בעיראק ובסוריה. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך המחוז שבו חי מיעוט ערבי היה ממוקדי מחאת הדלק ועשרות נהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חמושים בדרום-מערב איראן התנקשו בבכיר במיליציית הבסיג' בפתח ביתו - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. עבדולחוסיין מוג'אמי, מהעיר דרקובין שבמחוז חוזסתאן, היה מקורב למפקד כוח קודס קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת החודש בתקיפה של מל"ט אמריקני בעיראק.

לפי הדיווח, הבכיר בבסיג' - הכפופה למשמרות המהפכה - נורה למוות אתמול בפתח ביתו, על ידי שני אנשים שהיו רכובים על אופנוע. שום ארגון לא קיבל אחריות על החיסול. הוא תואר על ידי אירנ"א בתור אחד "ממגני המקומות הקדושים", כינוי שניתן לאנשי כוחות הביטחון שנלחמו בשדות הקרב בעיראק או בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

מחוז חוזסתאן, שבו חי מיעוט ערבי, היה אחד ממוקדי המחאה נגד העלאת מחירי הדלק בנובמבר האחרון. ביום שבת הטילה ארצות הברית סנקציות על גנרל ממשמרות המהפכה במחוז, שפיקד על יחידות שלפי וושינגטון אחראיות להרג אזרחים.

מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
פיקד על כוח קודס. סולימאני/AP

לפי מחלקת המדינה האמריקנית, שציינה דיווחים רבים בכלי התקשורת ומידע שהועבר אליה דרך קו חם, לפחות 148 מפגינים נהרגו כשמשמרות המהפכה פתחו באש מקלעים והציתו אזור ביצתי שבו הסתתרו המפגינים בעיר מאשהר. טהראן דחתה את מניין ההרוגים ואמרה כי כוחות הביטחון התעמתו עם "מתפרעים" שניסו לתקוף מתקני תעשייה וקו אספה אסטרטגי.

ההפגנות בנובמבר, שלבשו במהרה אופי פוליטי נגד המשטר, דוכאו באלימות הקשה ביותר מאז קמה הרפובליקה האסלאמית לפני 40 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully