וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיל האוויר: שלושה מטוסי קרב שהוצפו יושבתו לתקופה ארוכה

21.1.2020 / 22:04

הקצין אמר את הדברים לאחר הוראת מפקד החיל להקים צוות תחקיר לבדיקת הסיבות לירידת בסיס חצור מכוננות מבצעית בעקבות ההצפות. לדבריו, "עשינו פעילות מסביב לשעון, שאבנו מים וגררנו את כל המטוסים למוסך". עוד אמר כי בניגוד לטענות, "אומדן הנזק הוא אינו מאות מיליונים"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: עמית שמחה

קצין בכיר בחיל האוויר אמר הערב (שלישי) כי ממצאי תחקיר ההצפות בבסיס חצור יפורסמו עוד חודשיים וכי כלל המטוסים יחזרו לטוס. "צוות התחקיר החל את עבודתו ויגיש את ממצאיו תוך חודשיים. עשינו הרבה פעילות מסביב לשעון בבסיס. שאבנו מים מהדירים התת-קרקעיים (דת"קים). גררנו את כל המטוסים למוסך. המטוסים עברו אחד אחד בדיקה מקצועית מעמיקה על ידי המערך הטכני של הבסיס".

הקצין הסביר כי חרף הטענות שנשמעו, הנזק אינו קרוב להיות מוערך בסכומים שהועלו בעבר. "אומדן הנזק זה לא מאות מיליונים. זה רחוק משם". הוא פירט לגבי חזרתם של המטוסים לכשירות ואמר, "התמונה היא שחמישה מטוסים יוחזרו בימים הקרובים ושלושה מטוסים יחזרו תוך חודשיים שלושה. הם אלו ששהו במפלס מים גבוה יותר. יש רכיבים אלקטרונים שהיו במטוס שעלולים להיפגע ואנחנו לא מתכוונים לקחת שום סיכון על המטוסים האלו. לכן הם יעברו טיפול רחב יותר כשכל הטיפול יבוצע בחיל עצמו, על ידי המערך הטכני".

לפני כשבוע מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הורה להקים צוות תחקיר מומחים לבדיקת הסיבות לירידת בסיס חצור מכוננות מבצעית בעקבות ההצפות שאירעו כמה ימים לפני כן. ההוראה להקים את הצוות, שבראשותו עומד סגן-אלוף ת', התקבלה במהלך תחקיר ראשוני שנורקין קיים עם פורום הפיקוד הבכיר של החיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוסי קרב שנפגעו בהצפות בבסיס חצור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיר חיל האוויר התייחס לליקויים בתשתיות בבסיס חצור ואמר: הניקוז בתוך הבסיס עובד. הפתרון הוא לא שם. הצפות כאלה יכולות לקרות אם הנחלים עולים על גדותיהם ובמקרים כאלה נפנה את המטוסים מהקומות הללו". עוד אמר הקצין, "עד עכשיו לא נדרשנו לפנות מטוסים כי לא היה צריך. אמרנו בפעם הקודמת טעינו שלא פינינו את המטוסים. צוות המומחים שעכשיו חוקר את האירוע הוא יעסוק בזה ובדרך שבה התמודדנו ויגיש לקחים ומסקנות".

במסגרת התקרית הוצפו שמונה מטוסים, שלושה מהם באופן משמעותי, ונגרמו נזקים בשווי מיליוני שקלים בעקבות ההצפה בבסיס חיל האוויר בחצור. ההצפה נבעה מכך שנחל סמוך עלה על גדותיו. ההצפות גרמו לפגיעה בדירים התת-קרקעיים (דת"קים), המתחמים שבהם חונים המטוסים, כמו גם בתשתיות ובכלים בבסיס.

עוד בוואלה!

ההצפות בבסיס חצור: מפקד חיל האוויר הורה על הקמת צוות תחקיר

לכתבה המלאה
תמונות מטקס הענקת צל״שים ותעודות הערכה מטעם מפקד חיל-האוויר ללוחמים שלקחו חלק במבצע המיוחד בחאן יונס, 22 בספטמבר 2019. דובר צה"ל
הנחה לחקור את האירוע, נורקין/דובר צה"ל

קצין בכיר בחיל האוויר הודה אז כי "באותו רגע נתון, הפגיעה המבצעית הייתה בבסיס עצמו. הייתה לכך משמעות מבצעית בבסיס הזה".

בדובר צה"ל הדגישו כי על אף הפגיעה בכוננות המבצעית בבסיס חצור, חיל האוויר המשיך להחזיק בכוננות מבצעית בכל שאר בסיסי החיל. שבוע לאחר מכן בבסיס חצור חזרו לפעילות מבצעית ואימונים ולאחר מכן חזרו לשמישות גם מתחמי מטוסי הקרב, וכן המטוסים עצמם שניזוקו בהצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully